کد خبر:6387
پ
۱۴۰۱-۱۵۴۶
دانش آموز شهيد قربان سعادتي محمدآبادي

عاشــقي را قابليـت لازم است قالب حق را حقيقت لازم اسـت

« بسم رب الشهداء » دانش آموز شهيد قربان سعادتي محمدآبادي عاشــقي را قابليـت لازم است قالب حق را حقيقت لازم اسـت پایگاه خبری هوران – خلاصه‌اي از زندگي‌نامه شهيد:  شهيد گرانقدر در سال ۱۳۴۶ درشب عيد قربان بدنيا آمد كه به همين مناسبت نام او را قربان گذاشتند كه داراي چهره درخشان و با […]

« بسم رب الشهداء »

دانش آموز شهيد قربان سعادتي محمدآبادي

عاشــقي را قابليـت لازم است قالب حق را حقيقت لازم اسـت

پایگاه خبری هوران – خلاصه‌اي از زندگي‌نامه شهيد:  شهيد گرانقدر در سال ۱۳۴۶ درشب عيد قربان بدنيا آمد كه به همين مناسبت نام او را قربان گذاشتند كه داراي چهره درخشان و با صفا و توأم با مهرباني بود . او دوران كودكي را پشت سرگذاشت و بعد از اتمام دوره ابتدايي و راهنمايي به امور كشاورزي نيز مي‌پرداخت و در تظاهرات نيز شركت فعال داشت . او از پدر اجازه گرفت و به عضويت بسيج درآمد و بعد از گذراندن دوره‌هاي آموزش نظامي براي مبارزه با دشمن بعثي به ميدان جنگ حق عليه باطل اعزام گرديد و در صف نبرد با جناح شيطان بزرگ و ديگر چپاولگران قرار گرفت . او در گروه مهندسي مين‌ياب رشادتها از خود بجاگذاشت و در نهايت در كربلاي خوزستان در جبهه سيدجابر بود كه شربت شهادت را نوشيد . او بعد از عمليات رمضان مشغول خنثي نمودن ميدان مين بود كه به دعوت حق لبيك گفت و روح لطيف و پاك خود را از تن خاكي جدا نمود و به سوي معبود خالق هستي پرگشود و خود را به كاروان سيدالشهداء رسانيد .
« راهش پررهرو و يادش گرامي باد » .

فرازي از وصيت‌نامه شهيد :
عشق‌بازي كار هر شياد نيست اين شكار كار هر صياد نيست
عاشــقي را قابليـت لازم است قالب حق را حقيقت لازم اسـت
… عزيزان براي سعادت فرزندانتان در هر كاري در هر مقامي هستيد كوشش كنيد . مدرسه سنگر است به امور تحصيلي بپردازيد .
والدين گرامي به مردم بگوئيد كه خداوند به شما گلي را به امانت داده بود كه او را چيد و امانت خود را بازگرفت از شهادت من ناراحت نشويد چون من به آرزوي خود رسيدم.

خاطره شهيد : از همرزم وي نقل شده :
كه وقتي قربان لباس نظامي و مقدس بسيج را پوشيد ، آنقدر زيبا و نوراني شده بود كه يك لحظه سراسر وجود من غرق در شادي گشت و به خود انديشيدم كه با وجود چنين سربازان پاك‌باخته‌اي امام هرگز تنها نمي‌ماند . او در زمان شهادت در حاليكه مي‌گفت الله اكبر خميني رهبر با نام و ياد خدا و امام امت جان به جانان سپرد و همه ما را متأثر نمود . كه دراين پيام به ما درسي داد كه بايد راهرو او و امام امت باشيم .

نام و نام خانوادگي شهيد : قربان سعادتي محمدآبادي
نام پدر : اكبر
تاريخ تولد : ۲۰/۶/۱۳۴۶
محل تولد : گرگان
تاريخ شهادت : ۶/۵/۱۳۶۱
محل شهادت : سوسنگرد
ارگان اعزام‌كننده : بسيج
مسئوليت در جبهه : تخريب چي
سال تحصيلي : اول دبيرستان

منبع
تولید محتوا: پایگاه خبری هوران
پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید