کد خبر:9802
پ
۱۴۰۲-۳۳۱۶
معلم شهید؛محمدرضا جهان‌نژادیان

آشنایی با یک معلم شهید؛محمدرضا جهان‌نژادیان

آشنایی با یک معلم شهید؛محمدرضا جهان‌نژادیان محمدرضا پس از اخذ دیپلم، راهی سربازی شد و پس از پایان خدمت سربازی به خانه‌اش بازگشت. در آزمون تربیت‌معلم شرکت و ازجمله پذیرفته‌شدگان تربیت‌معلم شهید ایزدپناه یاسوج بود. که براین مدت تقریباً دو سال از انقلاب اسلامی گذشته بود. به گزارش گروه فرهنگی هوران – محمدرضا جهان‌نژادیان روز […]

آشنایی با یک معلم شهید؛محمدرضا جهان‌نژادیان

محمدرضا پس از اخذ دیپلم، راهی سربازی شد و پس از پایان خدمت سربازی به خانه‌اش بازگشت. در آزمون تربیت‌معلم شرکت و ازجمله پذیرفته‌شدگان تربیت‌معلم شهید ایزدپناه یاسوج بود. که براین مدت تقریباً دو سال از انقلاب اسلامی گذشته بود.

به گزارش گروه فرهنگی هوران – محمدرضا جهان‌نژادیان روز اول فروردین‌ماه سال ۱۳۳۷ در روستای گل سرخ ممبی-شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. محمدرضا دوپایه سوم و چهارم ابتدایی را در یک سال گذراند. وی در کارگاه نیروی هوایی (تونل ماغر) و بندر به کارگری پرداخت و با آن وضع کارگری درس‌هایش را خواند.

تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و به دلیل نبودن مراکز آموزشی برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی راهی استان خوزستان و شهرستان آبادان در کنار عمویش شد و تحصیلات راهنمایی را با بهترین نمرات به پایان رساند. برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به شهرستان بهبهان رفت و تحصیلات متوسطه را در این شهرستان تمام کرد.

محمدرضا پس از اخذ دیپلم، راهی سربازی شد و پس از پایان خدمت سربازی در آزمون تربیت‌معلم شرکت کرد. وی ازجمله پذیرفته‌شدگان تربیت‌معلم شهید ایزدپناه یاسوج بود. در آن زمان تقریباً دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود.به دروس قرآن و دینی و عربی و علوم تجربی علاقه خاصی داشت و دانش‌آموزان تحت سرپرستی وی صددرصد یا بیشترین قبولی را می‌دادند. پس از تدریس در مدارس راهنمایی محمدرضا را در زمره کارکنان و کادر آموزش‌وپرورش منطقه بهمئی درآوردند و بعدها مسئول آموزش و سپس مسئول امور تربیتی و معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش منطقه بهمئی شد.

او در حین حضور فعال در سنگر تعلیم و تربیت و حضور مستمر در جنگ، در آزمون علمی کارشناسی شرکت کرد و پذیرفته شد اما پس از یک نیمسال صندلی کلاس را ترک و وارد میدان نبرد با دشمن بعثی شد و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در بانه به شهادت رسید.

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید