کد خبر:9227
پ
۱۴۰۲-۲۸۷۹-۲۰
سامانه ثبت نام بن نمایشگاه کتاب تهران

سامانه ثبت نام بن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۲

سامانه ثبت نام بن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۲ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هر سال به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب این فرصت را می دهد تا علاوه بر تخفیف هایی که ناشران می دهند، بتوانند با ارسال درخواست خود در سامانه ثبت نام بن کتاب، از اعتبار خرید کتاب نیز […]

سامانه ثبت نام بن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴۰۲

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هر سال به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب این فرصت را می دهد تا علاوه بر تخفیف هایی که ناشران می دهند، بتوانند با ارسال درخواست خود در سامانه ثبت نام بن کتاب، از اعتبار خرید کتاب نیز بهره مند شوند. مبلغ این اعتبار برای اعضای هیئت علمیه بیشتر از میزان اختصاص یافته به دانشجویان و طلاب است و به صورت شارژ کارت ملی می باشد.

گروه فرهنگ و ادب هوران – در این مقاله سعی شده است تا سامانه ثبت نام بن نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ معرفی شود و به جزئیات بیشتری از این سایت شامل نحوه ورود، ثبت نام و نکات مهم دریافت بن کتاب از سایت bon.tibf.ir ارائه شود تا راهنمایی برای متقاضیان استفاده از این یارانه باشد.

معرفی سامانه ثبت نام بن کتاب ۱۴۰۲ bon.tibf.ir

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در هر سال بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند و افراد بسیاری از آن کتاب تهیه می کنند. گروهی از مخاطبان این نمایشگاه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب هستند که این فرصت را پیدا می کنند تا با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، کتب مورد نظر خود که گاهی کمیاب نیز می باشند را پیدا کنند و با تخفیف هایی که ناشران می دهند، آن ها را با قیمت مناسب تری تهیه نمایند.

نمایشگاه بین المللی کتاب علاوه بر ایجاد فرصت های ذکر شده، این امکان را نیز برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب فراهم کرده است که بتوانند با ارسال درخواست خود در سامانه ثبت نام بن کتاب، از اعتبار خرید کتاب نیز بهره مند شوند. این اعتبار به کارت ملی متقاضی منتقل می شود و از طریق پایانه های فروش نمایشگاه قابل استفاده است. مبلغ این کمک هزینه متناسب با سمت متقاضی متفاوت بوده و از طریق سایت bon.tibf.ir قابل دریافت می باشد.

زمان ثبت نام دریافت اعتبار خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معمولا از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و متقاضیان می توانند با ورود به سایت بن تخفیف کتاب به نشانی bon.tibf.ir درخواست خود را ثبت کنند. البته این بن خرید، تنها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌ کند.

تمام کسانی که مایل اند از بن خرید کتاب مخصوص اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب بهره مند شوند، باید به سایت ثبت نام بن نمایشگاه کتاب و پنل کاربری مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت نمایند. به همین جهت در ادامه، نحوه ورود به سامانه ثبت نام بن کتاب bon.tibf.ir ارائه شده است.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام بن کتاب
ابتدا در مرورگر خود آدرس bon.tibf.ir را بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت ثبت نام بن کتاب هدایت شوید.

در صفحه اصلی سایت، روی گزینه ورود کلیک نمایید.

در صفحه باز شده، کد ملی و کلمه عبور خود را بنویسید و روی ورود کلیک کنید.

با راه اندازی سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کلیه فرایند ثبت نام و خرید اینترنتی کتاب به صورت آنلاین از طریق سایت انجام می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به مقاله زیر رجوع کرد.

راهنمای ثبت نام در سامانه ثبت نام بن کتاب bon.tibf.ir

همانطور که گفته شد، تمامی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلابی که قصد بهره مندی از بن کتاب نمایشگاه تهران را دارند، می توانند به سایت ثبت نام بن نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ مراجعه کنند. برای درخواست این اعتبار باید در سایت ثبت نام کرد که به همین منظور در ادامه، راهنمای ثبت نام در سامانه ثبت نام بن کتاب bon.tibf.ir ارائه شده است تا به کاربران در عضویت در این سایت کمک کند.

نکات مهم دریافت یارانه کتاب در سامانه ثبت نام بن کتاب
کسانی که می خواهند برای دریافت بن خرید کتاب اقدام کنند باید به یکسری از نکات مهم توجه نمایند و پس از مطالعه آن ها، درخواست خود را ثبت کنند. متاسفانه عدم توجه به این موارد می تواند موجب آن شود که متقاضیان نتوانند برای دریافت این اعتبار ثبت نام کنند. از این رو در ادامه این بخش، نکات مهم دریافت یارانه کتاب در سامانه ثبت نام بن کتاب ارائه گردیده است.

اولین نکته ای که باید گفت این است که در حال حاضر ثبت نام دریافت اعتبار خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که بعد از دو سال به صورت حضوری در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، مشخص نشده است و هم اکنون امکان ثبت هیچ در خواستی در bon.tibf.ir وجود ندارد. به محض انتشار زمان شروع ثبت نام دریافت بن کتاب، در این مقاله نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بن کتاب به صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص داده می شود و افراد نیازی به واریز وجه نخواهند داشت.

حداکثر یارانه خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب در سال گذشته ۲۵۰ هزار تومان بود که ۶۰ درصد آن را دانشجویان و طلاب متقبل می شدند و ۴۰ درصد باقی مانده سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که با مشارکت بانک صادرات ایران پرداخت می شد. میزان یارانه کتاب سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است.

حداکثر یارانه خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی در سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان بود که پرداخت نصف این مبلغ به عهده متقاضی بود و مابقی را معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران پرداخت می نمود.

همان طور که گفته شد، افراد دیگر نیازی به واریز وجه نخواهند داشت و سهم متقاضی هنگام خرید کتاب در سامانه فروش حساب شده و از فاکتور خرید کسر خواهد گردید.

از آنجایی که بودجه اختصاص یافته و اعتبار تعیین شده برای هر استان محدود است، کسانی که زودتر اقدام به نام نویسی نمایند در اولویت خواهند بود و پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، دیگر امکان ثبت نام متقاضیان جدید وجود نخواهد داشت.

زمانی ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت “نهایی شده” قرار خواهد گرفت که پیامک “یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد” از طریق شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱ برای متقاضی ارسال شود.

برای هر کد ملی فقط یکبار می توان بن کتاب دریافت کرد.

شماره همراهی به سامانه داده می شود باید مطعلق به کد ملی فرد متقاضی و فعال باشد.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه ثبت نام بن کتاب ۱۴۰۲ به نشانی bon.tibf.ir​ داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سوالات متداول
۱- سامانه ثبت نام بن کتاب چیست؟
همان طور که توضیح داده شد، نمایشگاه بین المللی کتاب این امکان را نیز برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب فراهم کرده است که بتوانند با ارسال درخواست در سامانه ثبت نام بن کتاب، از اعتبار خرید کتاب بهره مند شوند.
۲- ثبت نام در سامانه ثبت نام بن کتاب چگونه انجام می شود؟
برای درخواست اعتبار کتاب باید در سایت bon.tibf.ir ثبت نام کرد که راهنمای ثبت نام در سامانه ثبت نام بن کتاب در مقاله ارائه شده است.
۳- برای هر کد ملی چند بار می توان بن کتاب ثبت نام کرد؟
همان طور که در مقاله نیز اشاره شد، برای هر کد ملی فقط یکبار می توان بن کتاب دریافت کرد.

منبع
خانه کتاب و ادبیات ایران
پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید