کد خبر:8480
پ
۱۴۰۲-۲۵۱۱
«نتانیاهو» دیکتاتور رژیم صهیونیستی

چرا صهیونیست‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند؟

غده سرطانی لبه پرتگاه؛ چرا صهیونیست‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند؟/ «نتانیاهو» دیکتاتوری که رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ‌داخلی برده است طرح اصلاحات قضایی که توسط دولت نتانیاهو پیگیری می‌شود و اختیارات وی را افزایش می‌دهد مورد اختلاف بدنه جدی از صهیونیست‌ها قرار گرفته است و بنظر می‌رسد اختلافات درونی این رژیم شرایط را برایشان […]

غده سرطانی لبه پرتگاه؛

چرا صهیونیست‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند؟/ «نتانیاهو» دیکتاتوری که رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ‌داخلی برده است

طرح اصلاحات قضایی که توسط دولت نتانیاهو پیگیری می‌شود و اختیارات وی را افزایش می‌دهد مورد اختلاف بدنه جدی از صهیونیست‌ها قرار گرفته است و بنظر می‌رسد اختلافات درونی این رژیم شرایط را برایشان بحرانی کرده است.

گروه بین‌الملل هوران – نتانیاهو به عنوان فردی که سالیان است که نفوذ زیادی در سیستم رژیم صهیونیستی پیدا کرده است؛ برای منافع خود و هم‌سنگرانش در حال انجام اقداماتی است که این رژیم را در خطر نابودی و جنگ‌داخلی قرار داده است. اوضاع اما امروز بحرانی‌تر از همیشه بنظر می‌آید و شهرک‌نشینان از این وضعیت به سطوح آمد‌ه‌اند و رو به روی دیکتاتوری او ایستاده‌اند.

به گزارش هوران؛ خیابان‌های تل آویو و سایر شهر های سرزمین های اشغالی هفته هاست پر از جمعیت معترضین علیه نتانیاهو و کابینه‌اش است. پس از تشکیل یکی از افراطی ترین کابینه‎های تاریخ رژیم صهیونیستی و نخست وزیری نتانیاهو، طرح اصلاحات قضایی به منظور کاهش قدرت قوه قضاییه و دیوان عالی توسط دولت کلید خورد طرحی که بسیاری از آن به عنوان کودتای قضایی یاد میکنند.

جمعیت معترض در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی | دانلود فیلم

بر اساس این طرح مقررات اعلام شده، اختیارات دیوان عالی را برای لغو قوانین محدود می‌کند و به پارلمان اجازه می‌دهد قوانینی را که دادگاه رد کرده، دوباره تصویب کند. همچنین به دولت اجازه می‌دهد تا بر نصب قاضی‌ها کنترل داشته باشد. پارلمان اجازه خواهد داشت تا با رای اکثریت اعضایش، تصمیمات دادگاه عالی را وتوو کند. از طرفی تغییر و اصلاحات قضایی میتواند مقدمه ای مهم برای اجرایی کردن سایر طرح های راست ترین کابینه تاریخ رژیم صهیوینیسیت باشد. نباید فراموش کنیم که در حال حاضر نتانیاهو پرونده های قضایی باز دارد و به نظر میرسد که از جانب آن ها هم احساس خطر کرده که منجر به پا فشاری بیشتر بر طرح مذکور می‌شود.

حال در این شرایظ جناح اپوزوسیون که توانسته بسیج اجتماعی بسیار فراگیری را ایجاد کند چندین هفته است که در سرزمین های اشغالی تظاهرات گسترده ای را رقم میزنند. از سوی دیگر نتاینیاهو و کابینه راست افراطی هم در پیشبرد طرح جدی هستند و با تاکید بر این موضوع باعث دمیدن در آتش اعتراضات در سرزمین های اشغالی میشوند. تاکید بر ادامه این طرح و بی توجهی به اتفاقات خیابان ها باعث شده که تظاهرات و تجمعات در سرزمین‌های اشغالی از هفته های اول تا به امروز روند رو به رشد و افزایشی را طی کند.

وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی | دانلود فیلم

شرایط به گونه ایست که بحران دولت برای رژیم صهیونیسیتی به سطح بسیار بالایی رسیده است بخش بزرگی از معترضین خواستار برکناری نتانیاهو هستند و مخالفین طرج از “مرگ دموکراسی” میگوند و یکی از بزرگترین تجمع های تاریخ جعلی این رژیم در حال رخ دادن است؛ برخی رسانه های رژِم صهیونیستی نتانیاهو را تهدیدی برای اسراییل میخوانند و معترضین تا نزدیکی منزل شخصی او در سرزمین های اشغالی پیش روی میکنند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی که از تلویزیون این رژیم پخش شد، گفت: آنچه در حال وقوع است یک فاجعه واقعی است و “سرزمین” ما در برابر چشمان من در حال فروپاشی است و نسبت به جنگ داخلی هشدار داد.

چرا صهیونیست‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند؟/ «نتانیاهو» دیکتاتوری که رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ‌داخلی برده است

گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که دو شب قبل در بیانیه‌ای تلویزیونی برنامه اصلاحات را «خطری روشن، فوری و ملموس برای امنیت کشور» عنوان کرده بود امشب برکنار شد تا باعث فعال شدن گسترده حلقه های خشمیگن اعتراضات بشود به حدی که بیش از ۷۰۰ هزار نفر در تل‌آویو به خیابان آمدند.این بزرگ‌ترین تظاهرات در ۳ ماه گذشته بوده و در رسانه های عبری گفته شده که ارتش اسراییل حالت آماده باش اعلام کرده است .

حال سوال اساسی برای این بحران داخلی رژیم صهیونیستی این است که آیا نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی خود کوتاه می‌آید یا خیر و تا چه حد در همین راستا رسانه های مختلف از اختلاف نظر‌های داخلی میان اعضای ائتلاف و کابینه خبر می‌دهند چیزی که شاید در صورت عقب نشینی های متعدد نتانیاهو باعث فروپاشی کابینه راست افراطی بشود.

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید