کد خبر:8403
پ
۱۴۰۱-۲۳۹۶
قوانین متعدد خدمت‌رسانی را به ایثارگران

وجود قوانین متعدد خدمت‌رسانی را به ایثارگران مشکل می‌کند

وجود قوانین متعدد خدمت‌رسانی را به ایثارگران مشکل می‌کند معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرار بود قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مبنای کار باشد اما وجود قوانین متعدد که همدیگر را نقض می‌کنند، خدمت‌رسانی را مشکل می‌کند و هر دستگاهی به وظیفه خودش عمل نمی‌کند بنیاد شهید متهم می‌شود. […]

وجود قوانین متعدد خدمت‌رسانی را به ایثارگران مشکل می‌کند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرار بود قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مبنای کار باشد اما وجود قوانین متعدد که همدیگر را نقض می‌کنند، خدمت‌رسانی را مشکل می‌کند و هر دستگاهی به وظیفه خودش عمل نمی‌کند بنیاد شهید متهم می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی هوران – محمود پاکدل امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: تصویب نشدن آیین نامه‌های مربوط به قانون جامع خدمات رسانی که دلیل آن تامین نشدن بار مالی آنها است، یکی از چالش‌های معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ هر چند بیشترین بودجه بنیاد شهید مربوط به این معاونت است.

وی همچنین اظهار کرد: ورود پرونده‌های مربوط به احراز ایثارگری بعد از ۳۰ سال یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ما محسوب می‌شود که تاکنون ۴۰ هزار مورد را احراز کردیم و این تعداد مشمول جانباز ۵ درصد شدند. این در حالی است که سال ۱۳۷۰ تنها ۱۰۹ هز نفر جانباز داشتیم و این تعداد به ۶۲۲ هزار نفر رسیده است.

به گفته پاکدل،در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید قرار دارند.

وی یادآور شد: تعداد شهدا ۲۲۸ هزار و ۵۶۴ نفر است و ۱۰۵ هزار نفر از والدین شهدا و ۶۱ هزار نفر از همسران شهدا در قید حیات هستند. همچنین حدود ۵۴۰ هزار نفر از جانبازان در قید حیات هستند که از این تعداد، ۸۳۰۰ نفرشان جانباز ۷۰ درصد،۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد،۱۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۳۵۰ هزار نفر هم جانباز زیر ۲۵ درصد محسوب می‌شوند.

پاکدل اظهار کرد: از مجموع ۴۳ هزار و ۴۳۲ نفر آزاده ، ۳۸ هزار و ۳۱۹ نفرشان در قید حیات هستند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سند جامع مسکن به استان‌ها گفت: در حال حاضر سیاست دولت، واگذاری زمین برای ساخت مسکن است و ما هم از سیاست حمایت می‌کنیم و در راستای تأمین مسکن،تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن و قرارگاه امام حسین مجتبی (ع) برای ساخت مسکن معسرین منعقد کرده‌ایم. همچنین امسال ۱۰ هزار نفر از معسرین از نظر تأمین کمک معیشتی تحت پوشش قرار گرفتند و ۲۰ هزار نفرشان در نوبت هستند و تلاش می‌کنیم سال آینده ۱۰ هزار نفر از این تعداد را تحت پوشش قرار بدهیم.

پاکدل همچنین از عملیاتی شدن پاداش پایان خدمت جانبازان و تبدیل وضعیت اشتغال ۶۰ هزار نفر از ایثارگران خبر داد و گفت:با ۲۰ دستگاه توافق کردیم شغل محل ۷۵ درصد واجدین شرایط را در این باره تعیین کنیم.

به گفته وی اولین آزمون مربوط به اشتغال فرزتدان جانبازان ۷۰ درصد هم برگزار شد اما بعضی دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند اعتیار مورد نیاز را در این زمینه تأمین کنند. متأسفانه محیط زبست سخت‌گیری‌هایی درباره فیزیک بدنی داشته و ۶۰ درصد متقاضیان را بر اساس آزمون فیزیکی مردود اعلام کرده است.

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید