کد خبر:8249
پ
۱۴۰۱-۲۳۳۵
زندگی سردار شهید سید کاظم کاظمی

کتاب «ستاره هور» اخراجی دبیرستان گرگان تا دنور کلرادوی آمریکا

زندگی سردار شهید سید کاظم کاظمی کتاب «ستاره هور» اخراجی دبیرستان گرگان تا دنور کلرادوی آمریکا اخراجی سال آخر دبیرستان گرگان تا مهندسی رشته مکانیک در دانشگاه دنور کلرادو آمریکا و سپس شورای فرماندهی سپاه پاسداران کشور – واحد اطلاعات فرهنگ و ادبیات هوران – خاطراتی خواندنی کتاب «ستاره هور» به قلم؛ «غلامعلی نسائی» از […]

زندگی سردار شهید سید کاظم کاظمی

کتاب «ستاره هور» اخراجی دبیرستان گرگان تا دنور کلرادوی آمریکا

اخراجی سال آخر دبیرستان گرگان تا مهندسی رشته مکانیک در دانشگاه دنور کلرادو آمریکا و سپس شورای فرماندهی سپاه پاسداران کشور – واحد اطلاعات

فرهنگ و ادبیات هوران – خاطراتی خواندنی کتاب «ستاره هور» به قلم؛ «غلامعلی نسائی» از سردار شهید سید کاظم کاظمی عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور و مسئول واحد اطلاعات سپاه پاسداران ….

کتاب «ستاره هور» از شهر گرگان تا دنور کلرادوی آمریکا

برشی از کتاب ستاره هور:

من خودم کتاب‌های شهیدان مطهری، شریعتی و بیشتر شهید هاشمی را می‌خواندم. یادم می‌آید پدرم بسیار متعصب بود و باید چادری بودم، از خانه که بیرون می‌زدم چادر را بر می‎داشتم بعد از انقلاب خیلی متحول شدم، تا جایی که حتی گاهی اوقات پدرها و مادرها را نصیحت می‌کردیم. انقلاب باعث شد تا اسلام راستین را بشناسیم.
حتی بیشتر لباس‌هایم را در میان محرومین توزیع کردم و فقط دو دست لباس برای خودم باقی مانده بود. آقا سید روز هفتم تیرماه سال ۶۰ به همراه آقا امیر با دسته گل و شیرینی برای خواستگاری آمدند. پدرم خیلی از آقا سید خوشش آمده بود. پدر و مادرم از وصلت ما راضی بوند. آقا سید بیسیم داشت و تو جلسه خواستگاری خیلی حواس جمع نبود. هنوز نیم ساعت نگذشته بود، صدای خش خش بیسیم جلسه خواستگاری را بهم ریخت. در آن لحظه متوجه نشدیم چه اتفاقی افتاده که سید سراسیمه بلند شد، چهره سید برافروخته شده بود و آقامیر پرسید چی شده آقاسید؟

سید کاظم از پدرم عذر خواهی کرد و گفت: اتفاق مهمی افتاده الان نمی‎تواند حرفی بزند، بعد مطلع می‌شوید. نمی‎توانست خودش را کنترل کند. با عجله از خانه بیرون رفتند، خواستگاری نیمه‌کاره شد و سید رفت. شب خبر انفجار حزب جمهوری و شهادت بهشتی و ۷۲ تن را دادند. خیلی اوضاع روحی‎ام بهم ریخت.
پدرم گفت؛ بچه‌های که توی انقلاب هستند، مثل سید کاظم ماندنی نیستند. اولین جلسه خواستگاری ما با خبر شهادت شهید بهشتی بهم ریخت. جلسه اول پدرم آقا سید را خوب شناخته بود و به من توصیه کرد که سید آدم بسیار خوبی است ولی با توجه به شرایط موجودی که هست و الان امروز دیدیم، احتمال شهادت آقاسید بسیار بالاست.

به من گفت: این بر عُهده توست که بخواهی با او ازدواج کنی یا نه! خودت میدانی و اختیار با خودته، من سید را پذیرفته بودم. سید یکی از بنیانگذاران سیستم اطلاعاتی سپاه و قائم مقام فرماندهی اطلاعات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول «شاخه چپ» در این واحد بود. نمی‎خواستم همه چیز را به لحاظ امنیتی به خانواده‌ام بگویم. ولی پدرم خودش فهمید که آقاسید مسئولیت مهمی توی نظام دارد.

در یک نگاه معلوم بود که همه آن‌های که پرچمدار انقلاب اسلامی هستند توسط منافقان به شهادت خواهند رسید. مناقین دنبال زدن پایه‌های نظام بودند. تیرماه که تمام شد، سید دوباره آمد خواستگاری و مقدمات انجام شد.

نویسنده کتاب ستاره هور؛ غلامعلی نسایی

نشر نینوا با قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت…

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید