کد خبر:7281
پ
۱۴۰۱-۱۸۲۹
۲۰۲۲ خونین‌ترین سال برای اراضی اشغالی

بیش از ۲ هزار فلسطینی با حملات پهپادی به شهادت رسیدند/ سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال برای اراضی اشغالی از سال ۲۰۰۵ بوده است

رژیم صهیونیستی مجددا جنایت کرد؛ بیش از ۲ هزار فلسطینی با حملات پهپادی به شهادت رسیدند/ سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال برای اراضی اشغالی از سال ۲۰۰۵ بوده است مرکز حقوق بشر میزان فلسطین در گزارشی چهارشنبه شب اعلام کرد که تاکنون از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۱۴۶ نفر در […]

رژیم صهیونیستی مجددا جنایت کرد؛

بیش از ۲ هزار فلسطینی با حملات پهپادی به شهادت رسیدند/ سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال برای اراضی اشغالی از سال ۲۰۰۵ بوده است

مرکز حقوق بشر میزان فلسطین در گزارشی چهارشنبه شب اعلام کرد که تاکنون از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲ هزار و ۱۴۶ نفر در نتیجه موشک‌های پهپادهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش هوران – از خبرگزاری “سما” فلسطین، براساس گزارش این مرکز حقوق بشری، از میان این افراد، ۳۷۸ نفر کودک و ۸۶ زن را شامل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که از این تعداد، ۳۴۹ نفر در داخل خانه‌هایشان خود در نتیجه شلیک موشک به شهادت رسیدند، درحالی که سه هزار و ۳۳۲ واحد مسکونی نیز در نتیجه شلیک موشک آسیب دیده است.

در همین راستا، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی (اوچا) نیز در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ بوده، به‌طوری که در این سال ۲۳۰ تن به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شدند.

براساس این گزارش، از مجموع شمار کشته شده‌های فلسطینی، ۱۷۱ تن در کرانه باختری، ۵۳ تن در نوار غزه و ۶ تن دیگر در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به شهادت رسیدند.

در این گزارش همچنین آمده است که در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹ هزار و ۳۳۵ فلسطینی نیز در مقابله با ارتش رژیم اشغالگر یا به هنگام یورش نظامیان صهیونیست به مناطق فلسطینی زخمی شدند.

براساس این گزارش، در سال گذشته میلادی ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند که همچنان ۴ هزار و ۷۰۰ تن از آنان همچنان در زندان‌های اسرائیلی زندانی هستند.

این گزارش می‌افزاید که مقامات صهیونیست در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۳۳ ساختمان مربوط به فلسطینی‌ها را در کرانه باختری و قدس شرقی تخریب کردند.

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید