کد خبر:649
پ
upload_1620201075_0-145
دانش آموزی که شهید شب قدر شد

دانش آموزی که شهید شب قدر شد

دانش آموزی که شهید شب قدر شد سرویس اجتماعی هوران – در موقع شهادت محمد، نگهبان بودم که به محمد اطلاع می‌دهند که عراقی‌ها از خاکریز به سمت ما آمده و در حال بریدن سیم‌های خاردار و پاکسازی مین‌ها هستند. محمد هم بلافاصله با تیربار به سراغ آنها می‌رود و سربازان بعثی را به هلاکت […]

دانش آموزی که شهید شب قدر شد

سرویس اجتماعی هوران – در موقع شهادت محمد، نگهبان بودم که به محمد اطلاع می‌دهند که عراقی‌ها از خاکریز به سمت ما آمده و در حال بریدن سیم‌های خاردار و پاکسازی مین‌ها هستند. محمد هم بلافاصله با تیربار به سراغ آنها می‌رود و سربازان بعثی را به هلاکت می‌رساند و خودش هم مورد هدف گلوله قناصه دشمن قرار می‌گیرد و …
شهید محمد محبی که ۱۷ سال بیشتر نداشت را می‌توان «شهید شب قدر» نامید. وی در سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد و از پشت میزهای دانش‌آموزی راهی جبهه شد.

محمد در عملیات‌های «میمیک، کربلای ۴، کربلای ۵ و والفجر ۱۰» شرکت کرد و بالاخره در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۷ مصادف با ۲۱ رمضان ۱۴۰۸ هجری قمری در روز شهادت مولایش علی علیه السلام همچون مولایش به شهادت رسید.

محمد در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵، شب اول عملیات تیر به رانش اصابت می‌کند، با پای زخمی عقب عقب بطرف نیروهای خودی می‌آمد.

وقتی به او می‌گویند: چرا عقب عقب می روی؟
جواب می‌دهد: در حالت زخمی هم دوست ندارم پشتم به دشمن باشد.

یکی از پاسداران هم‌رزم شهید می‌گوید: در موقع شهادت محمد، نگهبان بودم که به محمد اطلاع می‌دهند که عراقی‌ها از خاکریز به سمت ما آمده و در حال بریدن سیم‌های خاردار و پاکسازی مین‌ها هستند.

محمد هم بلافاصله با تیربار به سراغ آنها می‌رود و سربازان بعثی را به هلاکت می‌رساند و خودش هم مورد هدف گلوله قناصه دشمن قرار می‌گیرد و شب شهادت حضرت علی(ع) همانند مولا با فرق سر خونین به دیدار حق می‌شتابد.

قسمت‌هایی از وصیت نامه شهید «محمد محبی»:

برادران وقت خود را به بطالت نگذرانید و با دقت درس‌هایتان را بخوانید و هدف و مقصود خود را تعیین کنید که از هر لحظه عمرتان استفاده کنید.

گوش‌ها و چشم‌هایتان را باز کنید و به دیده‌دل بنگرید و خود را همچون رهگذری در این دنیا حساب کنید. تحت تاثیر عوامل دنیایی قرار نگیرید و بدانید که این دنیا فانی است و در طول تاریخ هیچ شاه و گدایی را برای خود نگه نداشته است.

با تکیه به خدای بزرگ و انجام دستورات الهی خود را مهیای ظهور حضرت مهدی (عج) نمایید، تا ان‌شاا… در آخرت سرافراز باشید.

همچنین با کسی دوستی کنید که دوستدار امام باشد….

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید