کد خبر:3890
پ
۱۴۰۱-۸-۶۳۴
برادر احمد کاظمی

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد پایگاه خبری هوران – پس از پایان دوران دفاع مقدس، اصلاح شناسنامه‌های دستخورده، که تاریخ آن برای رفتن به جبهه دستکاری شده بود، یکی از معضلات دادگاه‌های ثبت احوال کشور بود. دفاع مقدس هوران –  در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشتیاق نوجوانان به […]

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد

پایگاه خبری هوران – پس از پایان دوران دفاع مقدس، اصلاح شناسنامه‌های دستخورده، که تاریخ آن برای رفتن به جبهه دستکاری شده بود، یکی از معضلات دادگاه‌های ثبت احوال کشور بود.

دفاع مقدس هوران –  در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشتیاق نوجوانان به حضور در جبهه‌ها باعث می‌شد تا به ترفندهای مختلف مانند: دست بردن در شناسنامه، دست بردن در فتوکپی شناسنامه، التماس به مسئول اعزام نیرو برای نادیده گرفتن سن یا جعل رضایت نامه خود را به یگان‌های عملیاتی برسانند.گ

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد

در این یکان‌ها با توجه به جثه آنها، یا با توجه مجدد به اسناد هویتی آنها مشخص می‌شد که سن آنها کمتر از ۱۷ سال است و بسیاری از آنها شناسایی و به شهرها و مناطق اعزامی خود بازگردانده می‌شدند.

البته تعدادی از آنان نیز شناسایی نشده، یا فرصتی برای بازگرداندن آنها فراهم نمی‌شد. پس از پایان دوران دفاع مقدس، اصلاح شناسنامه‌های دست خورده، که تاریخ آن برای رفتن به جبهه دستکاری شده بود، یکی از معضلات دادگاه‌های ثبت احوال کشور بود.

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد

در نامه‌ای به شماره «۷۰۳/ ۱۰ / ۱۱۰ ح» و به تاریخ ۸/ ۱/ ۱۳۶۲ شاهد سندی از سوی قرارگاه خاتم هستیم که در آن بر برگرداندن نیروهای خردسال بسیجی از جبهه‌ها تأکید شده است.

سندی که نوجوانان را از حضور در جنگ منع می‌کرد

متن نامه این شرح است:

«بسمه تعالی

از : سپاه هفتم حدید

به: کلیه لشکرهای تابعه

موضوع

سلام علیکم

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که بنا بر دستور مجدد ق – خاتم الانبیاء (ص) کلیه برادرانی که سن آنها کمتر از ۱۷ سال می‌باشد، در اسرع وقت در مورد بازگشت آنها به منطقه خود اقدام نمائید.

ضمنا از پذیرفتن نیرو با شرایط مذکور جدا خودداری کنید.

والسلام

فرماندهی سپاه هفتم حدید

برادر احمد کاظمی»

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید