کد خبر:19121
پ
ترامپ-و-هریس-۷۷۹x512-
ترامپ و هریس در راه مناظره

استراتژی متفاوت ترامپ و هریس برای مناظره تعیین‌کننده است

استراتژی متفاوت ترامپ و هریس برای مناظره تعیین‌کننده است با توجه به نزدیکی شدید رقابت میان دونامزد اهمیت مناظره پیش‌رو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. عملکرد هر یک از نامزدها در این مناظره می‌تواند تأثیرات تعیین‌کننده‌ای بر روند پیشرفت یا افول آنها در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشد. گروه بین الملل هوران – در […]

استراتژی متفاوت ترامپ و هریس برای مناظره تعیین‌کننده است

با توجه به نزدیکی شدید رقابت میان دونامزد اهمیت مناظره پیش‌رو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. عملکرد هر یک از نامزدها در این مناظره می‌تواند تأثیرات تعیین‌کننده‌ای بر روند پیشرفت یا افول آنها در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشد.

گروه بین الملل هوران – در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴ (۳۱ تیر ۱۴۰۳)، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پس از مقاومت چند روزه در برابر فشارهای حزب خود، به دلیل عملکرد ضعیف در مناظره‌ای که در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۷ تیر ۱۴۰۳) در مقابل دونالد ترامپ برگزار شده بود، از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا کناره‌گیری کرد.

استراتژی متفاوت ترامپ و هریس برای مناظره تعیین‌کننده

پس از اعلام این تصمیم، بایدن به طور رسمی از نامزدی کامالا هریس، معاون خود، حمایت کرد. با این اقدام، کامالا هریس توانست حمایت اکثریت اعضای حزب دموکرات را به دست آورد و در مجمع ملی حزب دموکرات که در شیکاگو برگزار گردید، به عنوان نامزد رسمی حزب معرفی شد. پس از رسمی شدن نامزدی کامالا هریس، رقابت او با دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، به تدریج شدت گرفت.

اکنون، با کمتر از سه ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، توجهات به عملکرد کامالا هریس و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی متمرکز شده است.

آزمون بزرگ
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است در تاریخ ۱۰ سپتامبر(۲۰ شهریور ۱۴۰۳)، هشت هفته پیش از انتخابات سراسری در ۵ نوامبر،(۱۵ آبان ۱۴۰۳) در اولین مناظره ریاست جمهوری خود با یکدیگر روبرو شوند.

این مناظره نخستین آزمون بزرگ برای هر دو نامزد در برابر رأی‌دهندگانی خواهد بود که ممکن است پس از روز کارگر تازه به موضوع انتخابات توجه کرده باشند. به طور سنتی، دو ماه پایانی انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در این دوره اکثر رأی‌دهندگان مردد تصمیم نهایی خود را می‌گیرند و رأی‌گیری زودهنگام در بسیاری از ایالت‌ها آغاز می‌شود.

مناظره به میزبانی شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز(ABC News) در سه‌شنبه هفته آینده در فیلادلفیا برنامه‌ریزی شده است. این مناظره که در تاریخ ۱۰ سپتامبر(۲۰ شهریور ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد، ساعت ۹ شب به وقت شرق ایالات متحده آغاز شده و به مدت ۹۰ دقیقه ادامه خواهد داشت.

این اولین بار است که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صحنه مناظره به مصاف یکدیگر می‌روند و اولین ملاقات حضوری آن‌ها نیز خواهد بود.

مناظره پس از کشمکش‌های گسترده میان دو کمپین درباره شرایط مناظره برگزار می‌شود، شرایطی که پیش‌تر در زمان ریاست‌جمهوری بایدن به عنوان نامزد اصلی تعیین شده بود و اکنون با توجه به اینکه هریس رهبری دموکرات‌ها را بر عهده دارد، سوالاتی درباره اعتبار آن مطرح شده است.

سؤالات عمدتاً بر سر این موضوع متمرکز شده است که آیا میکروفون یکی از نامزدها در حین سخنرانی دیگری خاموش خواهد بود یا خیر؟ این قانون در مناظره اول میان ترامپ و بایدن برقرار بود و برخی معتقدند که عملکرد نسبتاً قوی ترامپ به دلیل انضباطی بود که میکروفون‌ها برای او فراهم کردند. تیم کامالا هریس تلاش کرده است تا این قانون را تغییر دهد، اما شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز(ABC News) در یادداشت اخیر خود اعلام کرده است که شبکه تغییراتی ایجاد نکرده است.

ریاست‌جمهوری جو بایدن با مشکلاتی نظیر تورم بالا، لوایح بزرگ سیاست‌های صنعتی، آشفتگی‌های خارجی و ناتوانی در کنترل مهاجرت همراه بوده است، مسائلی که جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا به کامالا هریس نیز نسبت دهند. استراتژی دونالد ترامپ در مناظره این است که کامالا هریس را به عنوان یک چپ افراطی معرفی کند و به رأی‌دهندگان القا کند که دولت هریس ادامه همان دولت جو بایدن خواهد بود.

کامالا هریس نیز سعی می‌کند از تجربه خود به عنوان یک دادستان استفاده کند و مناظره با دونالد ترامپ را به یک «محاکمه» در دادگاه افکار عمومی تبدیل کند. این رویکرد بر این فرضیه استوار است که ترامپ به دلیل اظهارات و رفتارها و سوابق خود دچار اختلالات روانی است و هریس سعی می‌کند این موضوع را به رأی‌دهندگان نشان دهد.

کامالا هریس به جای اینکه هر دروغ یا ادعای نادرست ترامپ را به‌طور مستقیم بررسی کند، سعی می‌کند به شکلی سیستماتیک این ادعاها را به عنوان بخشی از یک الگوی رفتاری نگران‌کننده و خطرناک معرفی کند که ترامپ را به عنوان فردی غیرقابل اعتماد و ناتوان برای ریاست‌جمهوری نشان ‌دهد. این استراتژی همچنین به هریس این امکان را می‌دهد تا از ابزارهای روان‌شناختی برای تضعیف اعتبار ترامپ استفاده کند، بدون اینکه وارد جزئیات فنی و پیچیده شود.

رویکرد طرفین مناظره در قبال قوانین مناظره به ویژه در مورد خاموش کردن میکروفون‌ها در حین صحبت نامزدها متفاوت هست.

کمپین ترامپ خواهان اعمال این قانون است، در حالی که کمپین هریس می‌خواهد میکروفون‌ها روشن بمانند تا ترامپ بتواند به وضوح صحبت کند و در نتیجه، شواهد بیشتری برای ادعای هریس فراهم شود. کامالا هریس به دنبال آن است که به جای تمرکز بر سیاست‌ها و جزئیات اجرایی، تصویری کلی از ترامپ به عنوان فردی که برای ریاست‌جمهوری نامناسب است، در ذهن رأی‌دهندگان ایجاد کند.

اگر هریس بتواند این استراتژی را به خوبی اجرا کند، ممکن است بتواند حمایت بیشتری از رأی‌دهندگان مردد به دست آورد و موقعیت خود را در مناظرات و در نهایت در انتخابات تقویت کند.

نظرسنجی‌ها درباره رقابت ترامپ و هریس چه می‌گویند؟
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، نظرسنجی‌های جدید نشان‌دهنده رقابت نزدیک میان کامالا هریس و دونالد ترامپ هستند.

با توجه به باقی‌ماندن کمتر از سه ماه تا روز رأی‌گیری، هریس با تفاوتی اندک در صدر قرار دارد. بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط وال استریت ژورنال، ۴۸ درصد از رأی‌دهندگان از هریس و ۴۷ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

این در حالی است که پیش‌تر ترامپ با ۲ درصد اختلاف در رأس قرار داشت. در ایالت‌های کلیدی، وضعیت رقابت پیچیده‌تر است. مطابق گزارش‌های منتشر شده توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت، در ایالت‌های آریزونا و کارولینای شمالی، دو نامزد به‌طور نزدیکی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

در ایالت‌های جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا، هریس با برتری اندکی نسبت به ترامپ قرار دارد، هرچند که این برتری در محدوده خطای آماری است.

جالب توجه است که نظرسنجی اِپیک-ام ‌آر ‌اِی در میشیگان، ترامپ را با اختلاف یک درصد پیشتاز نشان می‌دهد، در حالی که پیش‌تر ترامپ با ۴ درصد اختلاف از بایدن جلوتر بود.

این تغییرات پس از کناره‌گیری جو بایدن و حمایت رابرت اف. کندی جونیور، نامزد مستقل، از ترامپ به وقوع پیوسته است. همچنین، بهبود موقعیت هریس در ایالت‌های جنوبی که پیش‌تر برای دموکرات‌ها دشوار به نظر می‌رسید، قابل توجه است. با این حال، ترامپ همچنان حدود ۴۷ درصد از آرا را حفظ کرده است که مشابه نتیجه او در انتخابات ۲۰۲۰ است.

بر اساس نظرسنجی اخیر مشترک توسط رویترز و ایپسوس، کامالا هریس در مقایسه با دونالد ترامپ به افزایش قابل توجهی در برتری خود دست یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان از هریس و ۴۱ درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند. این افزایش ۴ درصدی در برتری هریس نسبت به برتری ۱ درصدی او در پایان ژوئیه، به وضوح قابل توجه است.

علاوه بر این، هریس در میان زنان و رای‌دهندگان اسپانیایی‌تبار با فاصله ۱۳ درصدی از ترامپ پیشی گرفته است، در حالی که ترامپ همچنان در میان رای‌دهندگان سفیدپوست و مردان از حمایت بیشتری برخوردار است.

با این حال، برتری ترامپ در میان رای‌دهندگان فاقد مدرک دانشگاهی از ۱۴ درصد در ژوئیه به ۷ درصد در این نظرسنجی کاهش یافته است.

افزایش قابل توجهی در انگیزه رای‌دهندگان دموکرات برای حمایت از هریس نیز به چشم می‌خورد؛ به طوریکه ۷۳ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که با ورود هریس به رقابت، انگیزه بیشتری برای مشارکت در انتخابات پیدا کرده‌اند.

در ایالت‌های کلیدی انتخاباتی، ترامپ با ۴۵ درصد در برابر ۴۳ درصد هریس، به طور اندکی پیشتاز است، اما برخی نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهند که هریس یا پیشتاز است یا به طور مساوی با ترامپ قرار دارد. علاوه بر این، هریس در موضوعات مربوط به سقط جنین که برای بسیاری از رای‌دهندگان اهمیت زیادی دارد، با ۴۷ درصد در مقابل ۳۱ درصد ترامپ، از برتری برخوردار است. این نظرسنجی، که از تاریخ ۲۱ تا ۲۹ آگوست انجام شده است، رقابت نزدیک میان دو نامزد و افزایش اشتیاق برای هریس را در آستانه انتخابات ۵ نوامبر به تصویر می‌کشد.

بر اساس نظرسنجی جدید منتشر شده توسط موسسه مورنینگ کانسالت ، وضعیت کامالا هریس پس از برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات بهبود یافته است. طبق این نظرسنجی، هریس اکنون با بیش از ۴ درصد برتری نسبت به دونالد ترامپ قرار دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که هریس در میان گروه‌های تأثیرگذار بر نتایج انتخابات از حمایت بیشتری برخوردار است. به ویژه، نزدیک به نیمی از جوانان و ۷۲ درصد از جامعه سیاه‌پوستان ایالات متحده به حمایت از کامالا هریس پرداخته‌اند. این افزایش حمایت در میان گروه‌های کلیدی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد کمپین انتخاباتی هریس ایفا کند.

با توجه به نزدیکی شدید رقابت میان کامالا هریس و دونالد ترامپ، اهمیت مناظره پیش‌رو در تاریخ ۱۰ سپتامبر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

عملکرد هر یک از نامزدها در این مناظره می‌تواند تأثیرات تعیین‌کننده‌ای بر روند پیشرفت یا افول آنها در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشد.

همانطور که عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره‌ی قبلی، موجب شد تا او از ادامه رقابت‌های ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.

این موضوع نشان‌دهنده اهمیت حیاتی مناظره‌های انتخاباتی در تعیین نتیجه نهایی رقابت‌هاست و بر این اساس، مناظره ۱۰ سپتامبر به عنوان یک نقطه عطف کلیدی در مسیر انتخابات آمریکا به شمار می‌آید که می‌تواند به‌طور مستقیم بر نظر رأی‌دهندگان و نتیجه نهایی انتخابات تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید