کد خبر:15876
پ
۱۴۰۳-۷۳۷-۱
شهدای دانش آموز استان گلستان

تا فتح كربلا و قدس عزيز اين بار بر نخواهم گشت

معرفی شهدای دانش آموز استان گلستان تا فتح كربلا و قدس عزيز اين بار بر نخواهم گشت در آخرين لحظه وآخرين پيغام گفته بود كه اين بار برنخواهم گشت تا فتح كربلا و قدس عزيز در جبهه خواهم ماند. نویسنده: محدثه نسائی گروه حماسه و مقاومت هوران – خلاصه‌اي از زندگي‌نامه رمنده بسیجی شهید رضا […]

معرفی شهدای دانش آموز استان گلستان

تا فتح كربلا و قدس عزيز اين بار بر نخواهم گشت

در آخرين لحظه وآخرين پيغام گفته بود كه اين بار برنخواهم گشت تا فتح كربلا و قدس عزيز در جبهه خواهم ماند.

نویسنده: محدثه نسائی

گروه حماسه و مقاومت هوران – خلاصه‌اي از زندگي‌نامه رمنده بسیجی شهید رضا كريمي: بسيجي مخلص خدا رضا در سال ۱۳۴۴ درخانواده متدين بدنيا آمد و دوران كودكي را با شور و شعف گذراند . او مقاطع تحصيلي را از اول دبيرستان تا سوم نظري با موفقيت سپري نمود و در زمان شروع نهضت انقلاب اسلامي همانند ديگر اقشار به راهپيمائيها رفته و در فعاليتها شركت فعال داشت.

او با شروع جنگ تحميلي آرام و قرار نداشت تا اينكه وارد بسيج مستضعفان شد و بعد از گذراندن دوره‌هاي آموزشي راهي جبهه‌هاي حق عليه باطل شد.

تا فتح كربلا و قدس عزيز اين بار بر نخواهم گشت

او درخيلي از عملياتها شركت نمود و از خود رشادتهاي بسياري نشان داد. سرانجام بعد از چهار بار حضور فعال در جبهه درعمليات رمضان قفس جان را دريد و روح الهي خود را به پرواز درآورد . او كه عاشق خدا و اهل بيت بود با شهادتش نشان داد كه راهرو واقعي آنان است و با اهداء عزيزترين چيز ، خود را به كاروان عاشقان كربلا رسانيد و در تاريخ قهرمانان سلحشور ايران زمين جاويدان نمود.

فرازي از وصيت‌نامه شهيد:

ما به نداي هل من ناصراً ينصرني امام امت لبيك گفتيم تا با اين خون ناقابل خودمان بر جنايتكاران شرق و غرب را به خاك ذلت بيفكنيم. پدر و مادر عزيزم شما منتظر آمدن من نباشيد. چون من منتظر شهادتم . مي‌دانم براي آمدن من لحظه‌شماري مي‌كنيد ولي چه كنم كه خدا مرا به مهماني خويش دعوت كرده و من عاشقانه استقبال مي‌كنم.

روایتی از مادر شهيد:

در آخرين لحظه وآخرين پيغام گفته بود كه اين بار برنخواهم گشت تا فتح كربلا و قدس عزيز در جبهه خواهم ماند. به يكي از دوستانش گفته بود كه مرا كربلايي حسين بخوانيد . چون مي‌خواهم آنقدر بجنگم تا كربلا را ببينيم و توصيه به خانواده خود كرده بود كه مبادا بعد از مرگ من بگرييد چون گريه شما باعث خوشحالي دشمنان مي‌شود.

 شهید رضا كريمي
نام پدر : محمد
تاريخ تولد: ۲/۲/۱۳۴۴
محل تولد: گرگان
تاريخ شهادت: ۳۱/۴/۱۳۶۱
محل شهادت: شلمچه
ارگان اعزام‌كننده: بسيج
مسئوليت در جبهه: تک تیرانداز
سال تحصيلي: سوم دبيرستان

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید