کد خبر:13140
پ
۱۴۰۲-۱۳۸۵۱۶۴-۱
سلبریتی‌های ایران و جهان یک‌صدا علیه رژیم غاصب

سلبریتی‌های ایران و جهان یک‌صدا علیه رژیم غاصب/ این جنایات فوق بشری است

سلبریتی‌های ایران و جهان یک‌صدا علیه رژیم غاصب/ این جنایات فوق بشری است هنرمندان ایرانی نیز هرچند دیر اما پس از جنایت بی‌شرمانه رژیم آپارتاید صهیونیسم در موشک‌باران بیمارستان، با پیام‌هایی در صفحات شخصی خود به این حملات وحشیانه واکنش نشان دادند. گروه فرهنگی هوران – در پی حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم […]

سلبریتی‌های ایران و جهان یک‌صدا علیه رژیم غاصب/ این جنایات فوق بشری است

هنرمندان ایرانی نیز هرچند دیر اما پس از جنایت بی‌شرمانه رژیم آپارتاید صهیونیسم در موشک‌باران بیمارستان، با پیام‌هایی در صفحات شخصی خود به این حملات وحشیانه واکنش نشان دادند.

گروه فرهنگی هوران – در پی حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، چهره‌های شناخته شده هنری و ورزشی جهان انزجار خود را از این رژیم جنایت‌کار اعلام کردند.

به گزارش هوران؛ پس از راه‌افتادن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و به‌شهادت‌رسیدن زنان و کودکان، بسیاری از هنرمندان در سرتاسر جهان، علیه رژیم کودک کش موضع گرفتند.

سلبریتی‌های ایران و جهان یک‌صدا علیه رژیم غاصب/ این جنایات فوق بشری است

در هالیوود سوزان ساراندون بازیگر و فعال اجتماعی که یکی از سرسخت‌ترین حامیان فلسطین در مقابل خشونت رژیم صهیونیستی بوده است و بارها از طریق حساب توییتر خود حمایتش را تکرار کرده و رژیم صهیونیستی را برای استعمار شهرک‌نشینان، آپارتاید و موارد دیگر مورد حمله قرار داده است؛ در توییتی با انتشار تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه نوشت: «در همبستگی با مردم فلسطین که با پاک‌سازی قومی و ترور توسط دولت اسرائیل و سازمان‌های شهرک‌نشینان یهودی مواجه‌اند و ایستادگی می‌کنند.»

ناتالی پورتمن بازیگر یهودی هالیوود که در سال ۲۰۱۸ در اعتراض به دولت نتانیاهو، جایزه جنسیس را که به آن جایزه نوبل اسرائیل می‌گویند، رد کرد در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی گفت: «بدرفتاری با کسانی که از جنایات امروزی رنج می‌برند با ارزش‌های یهودی من مطابقت ندارد.» او همچنین سال ۲۰۱۸ به مناسبت اکران فیلم جدیدش در مصاحبه‌ای با روزنامه «عربید» در لندن، گفت: «قانون دولت-ملت اسرائیل نژادپرستانه و اشتباه است و این قانون بر زندگی بسیاری از مردم تأثیر می‌گذارد و من با آن موافق نیستم.»

هنرمندان ایرانی نیز هرچند دیر اما پس از جنایت بی‌شرمانه رژیم آپارتاید صهیونیسم در موشک‌باران بیمارستان، با پیام‌هایی در صفحات شخصی خود به این حملات وحشیانه واکنش نشان دادند.

علیرضا خمسه – بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون کشورمان – با انتشار تصویری تلخ از کودک بی‌جان در دستان پدرش به کشتار کودکان فلسطینی واکنش نشان داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد؛ اما صدا ندارد کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق بشری است.»

ملیکا زارعی – مجری برنامه‌های کودک و نوجوان – نوشت: «این روزها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و… من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما… مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود؟! تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست، آیا فردا را خواهند دید… همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی رو دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا رو پر کنه. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدن گرامی…»

«رضا رشیدپور» در صفحه توییتر (ایکس) نوشت: «رژیم صهیونیستی غاصب، جنایت‌پیشه و شارلاتان است. قواعد جنگ روانی را خوب می‌داند و از مظلوم‌نمایی به‌عنوان تاکتیک در یک راهبرد خبیثانه سود می‌برد و تأسف برای کسانی است که با ژست روشن‌فکری و یا مخالفت با جمهوری اسلامی خون‌شویی می‌کنند و جرئت بیان حقیقت را ندارند.»

فرزاد حسنی – مجری – نیز در مطلبی نوشت: هر کس در مورد جنایت‌کار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد؛ اسرائیل شر مطلق است.

حامد سلطانی، هنگامه قاضیانی، زیبا کرمعلی، پرویز پرستویی، گرشا رضایی، مرضیه برومند، احسان علیخانی و سید رضا میرکریمی از دیگر هنرمندان ایرانی بودند که به این جنایات واکنش نشان دادند .

در دنیای ورزش هم ورزشکاران به مسئله غزه پرداخته و حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ریاض محرز، ستاره سابق سیتی و کاپیتان تیم ملی الجزایر بعد از بمباران بیمارستان غزه و جنایت هولناک رژیم اشغالگر بار دیگر به حمایت از مردم فلسطین به سبک اریک کانتونا اسطوره باشگاه منچستریونایتد پرداخت. ریاض محرز مثل کانتونا این متن حمایتی از فلسطین را در اینستاگرامش منتشر کرد:
«فلسطین آزاد» یعنی آزادی فلسطینی‌ها از اشغالگری است که از سال ۱۹۷۵ حقشان را سلب کرده است.
«فلسطین آزاد» یعنی متوقف‌شدن حبس ۲.۳ میلیون شهروند فلسطینی که نصفشان کودک هستند.
«فلسطین آزاد» یعنی پایان‌دادن تبعیض بین فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها است.
«فلسطین آزاد» یعنی باید به آن‌ها آزادی بدهند تا بتوانند کشورشان را بسازند و بر کشور خودشان سیطره داشته باشند.

مسعود اوزیل، ستاره سابق رئال و آرسنال در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی نوشت: دلیلی در این دنیا است که هر روز و هر ساعت بر سر انسان‌های بی‌گناه و علی خصوص کودکان بمب ریخته شود تا آن‌ها را قتل‌عام کنند؟! قطعاً نه! این یک کابوس است. انسانیت کجاست؟ مردم؟

کریم بنزما نیز با انتشار توییتی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد. ستاره فرانسوی در صفحه خودنوشت: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی بمباران‌های ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند.»

محمد صلاح ستاره مصری تیم فوتبال لیورپول نیز گفت: مردم غزه در شرایط اسف‌بار هستند. صحنه‌های وحشتناکی را در بیمارستان غزه دیدیم. مردم غزه نیاز فوری به غذا، آب و دارو دارند.

در ایران نیز سامان قدوس بلافاصله پس از پیروزی در مسابقه فینال در برابر قطر، متنی از صفحه «Save the children» بازنشر کرده که در آن آمده است: «چیزی که در غزه تجربه می‌کنیم، شبیه هیچ‌چیزی که قبلاً دیده‌ام نیست. بطری‌های آب را جیره‌بندی می‌کنیم؛ غذا در حال به‌پایان‌رسیدن است؛ افراد زخمی و بیمار نمی‌توانند درمان شوند. شبانگاه بچه‌ها در تاریکی می‌نشینند؛ در تاریکی مطلق و به این فکر می‌کنند که آیا زنده می‌مانند تا صبح را ببینند یا نه.»

سید محمد موسوی، کاپیتان تیم ملی والیبال نیز با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن بیمارستانی در غزه را محکوم کرده بود.

ورزشکاران دیگری نیز همچون علیرضا بیرانوند، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، حسین کنعانی، سردار آزمون و شایان مصلح به کودک کشی رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دستکم سه هزار و ۷۸۵ فلسطینی در این منطقه شهید و بیش از ۱۳ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تا کنون نسبت به تخلیه ۲۴ بیمارستان در غزه از جمله بیمارستان «الشفا» هشدار داده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که آمار شهدا و مجروحان در زیر آوار بسیار بیشتر از چیزی است که منتشر می‌شود. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که تا کنون ۴۴ نفر از کادر پزشکی شهید و ۷۰ نفر دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید