کد خبر:5675
پ
۱۴۰۱-۱۱۵۱-۱
شرح حال آن سرو قامتان

شرح حال آن سرو قامت رعنا شهيد رضا قلي تبار

شرح حال آن سرو قامت رعنا شهيد رضا قلي تبار « بسم رب الشهداء » گروه جهاد و شهادت هوران – شرح حال آن سرو قامت رعنا شهيد رضا قلي تبار را اينگونه نقل مي‌كنند: او در سال ۱۳۴۵ درروستاي كلاجان سادات درخانواده مذهبي چشم به جهان گشود . اين عزيز از سن ۷ سالگي […]

شرح حال آن سرو قامت رعنا شهيد رضا قلي تبار

« بسم رب الشهداء »

گروه جهاد و شهادت هوران – شرح حال آن سرو قامت رعنا شهيد رضا قلي تبار را اينگونه نقل مي‌كنند: او در سال ۱۳۴۵ درروستاي كلاجان سادات درخانواده مذهبي چشم به جهان گشود . اين عزيز از سن ۷ سالگي تحصيل خود را آغاز نمود اما بعلت مشكلات مالي خانواده نتوانست ادامه تحصيل دهد . او جهت كمك به پدردر كارها نزد وي كار مي‌كرد و از اوايل شروع نهضت انقلابي مردم مستضعف ايران در كليه راهپيمائيها شركت مي‌نمود و بعد از پيروزي انقلاب و تشكيل بسيج مردمي درآنجا عضو فعال مي‌گردد و پس از گذراندن دوره‌هاي ويژه نظامي به نداي رهبر خود لبيك گفته و عازم مناطق جنگي شد كه بعد از رشادتها براي مرخصي به گرگان برگشت و عضو سپاه پاسداران گرديد . اين عزيز مدتي بعنوان مأمور سپاه درمناطق مختلف بود تا زمانيكه روح پاكش تاب و توان بودن دراين قفس تن را نداشت در جبهه جنوب بود كه براي تاروماركردن بعثيون مزدور در عمليات شبانه والفجر ۴ شركت كرد و براي آخرين بار كه به مريوان اعزام شده بود دعوت حق را لبيك گفته و به خيل شهداي صدر اسلام پيوست.

فرازي از وصيت‌نامه شهيد :
من از ملت ايران وخصوصاً اهالي محترم اين روستا كه مسجد عظيمي را بنا كردند مي‌خواهم كه مركز آنجا را سنگر است نبايد رها كنند . امام را دعا كنيد و از خدابخواهيد كه نهضت انقلاب اسلامي را به نهضت آقا امام زمان متصل كند .

خاطره شهيد از زبان پدر معظم شهيد :
او در آخرين ديدارش با مام از همه ما خواست كه راهش را ادامه دهيم ودر غم از دست‌دادنش گريه نكنيم چون در راه خدا با اختيار خود رفتم و افتخار مي‌كنم كه شهادت قسمتم شده است .

نام و نام خانوادگي شهيد: محمدرضا رضاقلي تبار
نام پدر : عليجان
تاريخ تولد : ۱۰/۹/۱۳۴۵
محل تولد : گرگان
تاريخ شهادت : ۳/۸/۱۳۶۲
محل شهادت : مريوان
ارگان اعزام‌كننده : سپاه
مسئوليت در جبهه : نيروي زميني سپاه
سال تحصيلي : اول راهنمايي

به ارواح طیبه شهدا صلوات 

منبع
تولید محتوا: پایگاه خبری هوران
پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید