کد خبر:14443
پ
۱۴۰۲-۱۹۸۹۰۱-۱
اقیانوس ملت ایران بار دیگر متلاطم شد

اقیانوس ملت ایران بار دیگر متلاطم شد/ رسانه‌های خارجی مبهوت حضور مردم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اقیانوس ملت ایران بار دیگر متلاطم شد/ رسانه‌های خارجی مبهوت حضور مردم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در گرماگرم جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و […]

اقیانوس ملت ایران بار دیگر متلاطم شد/ رسانه‌های خارجی مبهوت حضور مردم در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در گرماگرم جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

گروه سیاسی هوران – در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران، مردم غیور و سرافراز ایران اسلامی بار دیگر با حضور بی‌نظیر، وحدت و انسجام خود را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش هوران؛ صبح امروز، مردم ایران اسلامی همزمان با روز ۲۲ بهمن ماه به خیابان‌ها آمدند و قطره قطره، اقیانوس آزادی را تشکیل داده و بار دیگر یکصدا فریاد زدند که ایران را دوست دارند و پای همه آرمان‌ها ایستاده‌اند.

چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی

راهپیمایان در سراسر ایران از مسیرهای مختلفی که از قبل تعیین شده بود با سردادن شعارهای ضد استکباری و دفاع از مظلومان به ویژه مردم فلسطین و غزه، بار دیگر حماسه آفرینی کرده و وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی فریاد زدند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای «الله اکبر» و «مرگ بر آمریکا» بر حقانیت سیاست‌های کشور ایران اسلامی صحه گذاشتند و از سیاست های خصمانه کشورهای استعمارگر آمریکا، انگلیس و فرانسه در برابر ملت ایران ابراز انزجار کردند.

در تهران شهروندان تهرانی با در دست داشتن عکس نوشته هایی منقش به تصویر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، که روی آن نوشته شده بود، «در بهار آزادی جای شهدا خالی»، یاد و نام شهدای ایران اسلامی که جان خود را برای آزادی و استقلال جمهوری اسلامی تقدیم کردند را گرامی داشتند.

برخی جوانان و نوجوانان شوالیه وار پرچم ایران اسلامی را به پشت خود آویخته اند تا بگویند همچنان پشتشان به این کشور و این ملت گرم است؛ برخی مادران نیز با برپا کردن آتش در مسیر، اسپند دود کرده اند تا چشم بدخواهان از این جوانان و مردم ایران اسلامی دور باشد.

بازار گروه های سرود نوجوانان و جوانان نیز گرم کرد و آنها با حضور در غرفه های برپا شده در مسیر منتهی به میدان آزادی به سرود خوانی برای راهپیمایان پرداختند و با سر دادن سرودهای انقلابی ۴۵ سالگی جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

همچنین حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با در دست داشتن پرچم فلسطین، یاد شهدای غزه و طوفان الاقصی را گرامی داشتند و جنایت های رژیم منحوس اسرائیل را در کشتار بیش از ۲۷ هزار زن و کودک و مرد فلسطینی را محکوم کردند.

حاضران در راهپیمایی امسال، بر ضرورت مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند؛ این افراد دست نوشته هایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود، «رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را به عنوان چهار راهبرد در انتخابات پیش رو، مورد تاکید قرار دادند.»

خروش مردم انقلابی قم

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام با حضور گسترده مردم شهر خون و قیام برگزار شد.مردم مومن و بصیر خاستگاه انقلاب امروز با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن به میدان آمده اند تا بار دیگر حماسه‌ای تاریخی و جاودانه را ثبت کنند.

زن و مرد، پیر و جوان با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، و … بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن، تجدید عهد و میثاق کردند.حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در راهپیمایی امروز چشمگیر بود.

‌مردم متدین و انقلابی قم در این راهپیمایی با حمل تصاویری از امام راحل،‌ رهبر معظم انقلاب،‌ شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی و دست نوشته‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از نظام اسلامی و مردم فلسطین و محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه، وحدت و اقتدار ملی در برابر دشمنان اسلام را به نمایش گذاشتند.

حضور طلاب غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف جهان همراه با خانوادهایشان در کنار مردم افتخار آفرین ایران از جلوه‌های ناب و دیدنی و به یادماندنی راهپیمایی امروز بود.

جشن انقلاب در کنار سواحل خلیج همیشه فارس

آسمان ابری بندرعباس امروز شاهد حضور باشکوه مردمی بود که برای شهیدان و برای عزت ایران و استقلال میهن در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، بار دیگر استواری و عزت خویش را به جهانیان ثابت کردند.

این شکوه بیکرانه امروز در شهرها و روستاهای مختلف هرمزگان نیز تکرار شد و مرزنشینان دریادل هرمزگانی، با امام و شهیدان بیعتی نو کردند تا دنیا بداند، این شکوه را پایانی نیست.

بلوار ساحلی بندرعباس امروز شاهد جمعیت پرشوری بود که ۲۲ بهمن دیگری را به شکرانه امنیت و اقتدار ایران اسلامی گردهم آمده و با وجود هزاران توطئه و تحریم و تهدید، بر عهد خویش با خمینی شریف و آرمان های حضرت روح الله، پافشاری کردند.

رسانه‌های خارجی مبهوت حضور مردم

این جشن بزرگ ملی، در سراسر کشور برگزار شد تا بار دیگر توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کند. خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در گرماگرم جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شعار “مرگ بر اسرائیل” سر داده و پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

رویترز در ادامه گزارش امروز از جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران نوشت که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، در یک سخنرانی تلویزیونی آمریکا و برخی کشورهای غربی را به حمایت از «جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه» متهم کرد.

به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، اقشار گوناگونی از جمله سربازان، دانشجویان، روحانیون و مقام های ارشد سیاسی و نظامی در راهپیمایی امروز شرکت کردند. زنان چادری نیز با بچه‌ های کوچک خود به خیابان‌ های سراسر ایران آمده و بسیاری از آنان عکس ‌هایی از آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب را حمل می‌ کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از تهران گزارش کرد که در گرماگرم تداوم جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان و گسترش تنش های ناشی از آن در خاورمیانه، ایرانیان چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت: هزاران ایرانی در خیابان‌ ها و میدان‌ های اصلی که با پرچم، پلاکارد و پارچه نوشته هایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.

آسوشیتدپرس ادامه داد: در تهران، جمعیت پرچم‌ های ایران را به اهتزاز درآورده، شعار سر داده و پلاکاردهایی را حمل کردند که روی آن ها شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” نوشته شده بود. در برخی نقاط مسیرهای راهپیمایی هم پرچم‌ های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.

آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش با اشاره به حضور بسیاری از مقام های عالی رتبه از جمله رئیس جمهوری ایران در مراسم تهران، به نقل از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در میدان آزادی نوشت که سازمان ملل باید “رژیم صهیونیستی” را اخراج کرده و “بمباران غزه باید هر چه سریعتر متوقف شود.”

در مراسم تهران سرلشکر محمد سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند. غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه نیز در راهپیمایی اصفهان شرکت کرد.

انتهای پیام/

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید