کد خبر:14933
پ
۱۴۰۲-۳۰۱۹۰-۱
شهید 14 ساله فلسطینی

شهید ۱۴ساله فلسطینی «انس السید العقاد» قاری ممتاز قرآن

شهید ۱۴ ساله فلسطینی «انس السید العقاد» قاری ممتاز قرآن نویسنده: غلامعلی نسائی شهید «انس العکد» قبل از شهادتش نوشت: با کتاب خدا «قران» آشنا باشید تا زمانی که او را ملاقات می‌کنید. گروه محور مقاومت هوران – شهید «انس السید العقاد» در دوران کودکی علاقه زیادی به یادگیری و حفظ قرآن داشت. پسری مهربان […]

شهید ۱۴ ساله فلسطینی «انس السید العقاد» قاری ممتاز قرآن

نویسنده: غلامعلی نسائی

شهید «انس العکد» قبل از شهادتش نوشت: با کتاب خدا «قران» آشنا باشید تا زمانی که او را ملاقات می‌کنید.

گروه محور مقاومت هوران – شهید «انس السید العقاد» در دوران کودکی علاقه زیادی به یادگیری و حفظ قرآن داشت. پسری مهربان که به پدر و مادرش عشق می‌ورزید. پس از دوران دبستان و سپس دبیرستان که پا گذاشت در پایه نهم تحصیل می‌کرد که صدای خوش تلاوت قرانش در شهر می‌درخشید، در مسابقه قاریان قرآن شهر خان یونس مقاوم اول را کسب کرد و آرزوهایش برای تلاوت قرآن در کشورهای مسلمان بیشتر و بیشتر می‌‎شد.

اما رژیم ستمگر و جنایتکار صهیونیستی اشغالگر برای او داستان دیگری رقم زد.

«انس» در شانزدهم مهرماه سال گذشته به همراه خانواده در بمباران جنگنده‌های رژیم پلید صهیونستی بر سر خانه‌شان؛ انس و مادر و چهار برادرش به شهادت رسیدند.

شهید 14 ساله فلسطینی «انس السید العقاد» قاری ممتاز قرآن

«انس» آخرین پستی که در حساب کاربری خود گذاشت، این بود: «الحمدلله همیشه و هر کجا اگر امری است مرا ببخشید و فضیلتم را یاد کن و این اگر دعوت است از سوی خدا، شاکریم.» و اگر نصیحت است، به سوی خدا بگریز و دلیل بگیر».

چگونه یک نوجوان چهارده ساله می‌تواند تصور شهادت و معنای دعای پیروزی و توانمندی را بفهمد.؟ چگونه می‌تواند جمله‌ای بنویسد که تمام معانی جهان هستی را در آن خلاصه کند.

«فرار به سوی خدا و دلایل را…!»

شهید 14 ساله فلسطینی «انس السید العقاد» قاری ممتاز قرآن

درسی برای آیندگان، نوجوانان ۱۴ ساله دوران دفاع مقدس را به نوجوانان طوفان القصی گره زده است. فرزندان دلیر و شجاع فلسطین در سنینی بزرگتر از کودکی خودشان به دنیا می آیند و با این آگاهی به دنیای دیگری کوچ می‌کنند که «شهادت عروسی مؤمن» است و امر به یدک کشیدن نام خداوند متعال و دعای مغفرت و پیروزی و توانمندی است. انس با صدای مبارکش آیات خدا را فراموش نکرد، پس خداوند نیز با شهادتش او را فراموش نمی‌کند.!

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید