کد خبر:12887
پ
۱۴۰۲-۱۳۸۵۷۴
شلیک به چشم جهان

شلیک به چشم جهان/ رژیم صهیونیستی و تلاش برای حذف راویان حقیقت

شلیک به چشم جهان/ رژیم صهیونیستی و تلاش برای حذف راویان حقیقت این ضعف رسانه‌ای، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته که به حذف خبرنگاران راوی حقیقت بپردازد که این اتفاق در سالیان اخیر شدت بیشتری نیز پیدا کرده است. محور مقاومت هوران – رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از شکست نظامی و اطلاعاتی در جریان […]

شلیک به چشم جهان/ رژیم صهیونیستی و تلاش برای حذف راویان حقیقت

این ضعف رسانه‌ای، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته که به حذف خبرنگاران راوی حقیقت بپردازد که این اتفاق در سالیان اخیر شدت بیشتری نیز پیدا کرده است.

محور مقاومت هوران – رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از شکست نظامی و اطلاعاتی در جریان عملیات طوفان الاقصی، به‌منظور جلوگیری از کشف حقایق در غزه، خبرنگاران و مراکز رسانه‌ای را مورد حمله قرار می‌دهد. منابع فلسطینی از شهادت ۸ خبرنگار فلسطینی در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر می‌دهند.

به گزارش هوران؛ ضعف رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و بنگاه‌های خبری غربی باعث شده است تا روایت‌های خبری مطلوب آنها دیگر بُرد جهانی نداشته باشد و روایت‌های اول در دست رقبا قرار بگیرد. این ضعف رسانه‌ای، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته که به حذف خبرنگاران راوی حقیقت بپردازد که این اتفاق در سالیان اخیر شدت بیشتری نیز پیدا کرده است.

شلیک به چشم جهان - حماس - هوران

در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی بار دیگر خوی وحشیانه خود را به نمایش گذاشت و بنا به اعلام ارگان رسانه‌ای دولت فلسطین، تعداد شهدای خبرنگار در حملات دشمن صهیونیستی به ۸ نفر رسیده و دو نفر مفقود هستند.

شلیک به چشم جهان - حماس - هوران

اسامی این شهدا به شرح زیر است:

۱- شهید ابراهیم لافی

۲- شهید محمد جرغون

۳- شهید محمد صالحی

۴- شهید اسعد شملخ

۵- شهید سعید طویل

۶- شهید محمد صبح ابو رزق

۷- شهید هشام النواجحه

۸- شهید هیثم عبدالواحد

اردیبهشت سال گذشته نیز شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه الجزیره که تحولات فلسطین به‌ویژه حملات روزانه نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین را پوشش می‌داد بر اثر اصابت گلوله به سرش شهید شد. شبکه خبری الجزیره و وزارت بهداشت فلسطین قتل او توسط نظامیان صهیونیستی را تأیید کردند و حتی یک عکاس خبری خبرگزاری فرانسه که در صحنه حاضر بود، قتل او توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را تأیید کرد، اما در آن زمان مقامات تل‌آویو حاضر به پذیرش مسئولیت قتل این خبرنگار نشدند.

شلیک به چشم جهان - حماس - هوران

ترور ابو عاقله از سوی نظامیان صهیونیستی با واکنش‌های گسترده جهانی همراه شد و این حادثه به برپایی تظاهرات علیه مقامات تل‌آویو منجر شد؛ اما صهیونیست‌ها تا ۴ ماه پس از این حادثه هیچ‌گاه حاضر نشدند مسئولیت آن را برعهده بگیرند و در مواردی حتی این ترور را به فلسطینی‌ها نسبت دادند. چندماه بعد فشار افکار عمومی جهانی و محکومیت‌های گسترده باعث شد تا صهیونیست‌ها اذعان کنند که ترور خبرنگار فلسطینی بر اثر شلیک گلوله نظامیان صهیونیست صورت‌گرفته، هرچند آنها همچنان مدعی هستند که این ترور به طور تصادفی صورت‌گرفته است.

به گفته سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS)، از سال ۲۰۰۰ میلادی تا پایان سال ۲۰۲۲ حداقل ۴۶ روزنامه‌نگار فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه اشغالی شهید شده‌اند. اما این آمار تنها مربوط به خبرنگاران فلسطینی است. با نگاهی به فهرست گزارشگران بدون مرز (RSF) درباره خبرنگاران به شهادت رسیده در فلسطین، به نام خبرنگارانی از انگلیس، دو ایتالیایی و یک ترکیه‌ای نیز برخورد می‌کنیم که این موضوع سختی کار برای خبرنگاران بین‌المللی در مناطق اشغالی فلسطین را نشان می‌دهد.

۵ سال پیش «یاسر مرتجی» عکاس فلسطینی ۳۰ساله در آوریل ۲۰۱۸ میلادی درحالی‌که خبر مربوط به تظاهرات در نزدیکی مرز غزه را گزارش می‌داد، بر اثر شلیک نظامیان صهیونیستی شهید شد، اما نه‌تنها تحقیقی درباره ترور این خبرنگار صورت نگرفت، بلکه مقام‌های تل‌آویو بعداً ادعا کردند که این خبرنگار عضو گروه حماس بوده است. همچنین یک هفته پس از شهادت مرتجی، خبرنگار فلسطینی دیگری به نام «احمد ابو حسین»، روزنامه‌نگار ۲۵ساله، درحالی‌که تظاهرات فلسطینی‌ها را پوشش خبری می‌داد، توسط نیروهای صهیونیستی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

سال ۲۰۱۴ میلادی نیز که غزه شاهد حمله نظامی گسترده صهیونیست‌ها بود و حدود ۲۲۲۰ فلسطینی به شهادت رسیدند؛ بیشترین تعداد قتل روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توسط صهیونیست‌ها به ثبت رسید. پایگاه العربی نام شهدای خبری و رسانه‌ای در جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی علیه نوار غزه را بدین شرح اعلام کرده است: عبدالله فاضل مرتجا، علی شحطه ابوافاش، حماده خالد مقات، سیمون کاملی، شادی حمدی ایاد و عبدالله نصر خلیل فجان، محمد ماجد دهر، محمد نورالدین مصطفی الدری، رامی فتحی حسین رایان، سامه محمد العریان، احد عفیف زقوت، عزت سلامه دهیر، بهاءالدین الغریب، عبدالرحمن زیاد ابوحین، خالد ریاض محمد حمد، نقاله محمود الحاج و حامد عبدالله شهاب.

علاوه بر آمار شهدای رسانه، همچنین رژیم صهیونیستی خبرنگارانی را که تحولات فلسطین پوشش می‌دهند، به‌شدت مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

اوضاع نا به سامان داخلی و ضعف مفرط رژیم صهیونیستی باعث شده است که تصویر رسانه‌ای رژیم اشغالگر به ضررشان برساخت شود و رژیم صهیونیستی برای جبران این موضوع، به حذف فیزیکی راویان حقیقت روی آورده است تا شاید کمی از سرعت اضمحلال رسانه‌ای کاسته شود؛ اما شهادت خبرنگاران نه‌تنها به نفع رژیم صهیونیستی نشده است؛ بلکه هویت تروریستی این رژیم را بیش‌ از پیش ثابت می‌کند.

انتهای پیام/

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید