کد خبر:10735
پ
۱۴۰۲-۵۱۵۴
روایتی از محسن رضائی

شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد

روایتی از محسن رضائی شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد. *نویسنده: غلامعلی‌ نسائی سید کاظم را در بخش چپ اطلاعات مرکزی سپاه، که عملا اطلاعات مرکزی کل کشور بود، مسئولیت دادیم. کشور که تازه روی پای خودش بعد از انقلاب ایستاده بود، اطلاعات نداشت. سپاه اطلاعات کشور را تشکیل داد. گروه […]

روایتی از محسن رضائی

شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد.

*نویسنده: غلامعلی‌ نسائی

سید کاظم را در بخش چپ اطلاعات مرکزی سپاه، که عملا اطلاعات مرکزی کل کشور بود، مسئولیت دادیم. کشور که تازه روی پای خودش بعد از انقلاب ایستاده بود، اطلاعات نداشت. سپاه اطلاعات کشور را تشکیل داد.

گروه سیاسی هوران – این بار سیدالشهدا سرباز دیگری را انتخاب کرد. برادر عزیز مجاهد و مبارزِ خالص پاسدار گمنام «آقاسید کاظم کاظمی»، را انتخاب کرد. یکی از بهترین انتخاب‌های بود که در این مقطع حساس تاریخی جنگ، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) انتخاب کردند. هر دورانی که مبارزه بین زندگی و انقلاب رخ می‎دهد.

اگر این تقابل به نفع زندگی می‎خواهد تمام بشود، می‎بینید که حضرت اباعبدالله(ع) به میدان می‎‌آیند و یکی از سرداران خودش را انتخاب می‎کنند و می‎فرستند به میدان جنگ، می‎جنگد و شهید می‎شود.

شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد

سخنرانی محسن رضائی در مراسم شهادت «سید کاظم کاظمی»

شهادت این سردار مردم را آگاه می‎کند، حواستان باشد، نبرد را به نفع زندگی تمام نکنید، انقلاب را به نفع زندگی تمام نکنید. این تناقضی که بین زندگی و انقلاب وجود دارد در نهایت باید به سمت انقلاب تمام بشود.

این تناقضی که بین رفاه و آسایش و زندگی و اسلام است، باید به سمت اسلام تمام بشود. این تناقضی که بین دنیا و آخرت هست، نهایت باید به نفع آخرت تمام بشود.
شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد. تناقض بین قیامت و دنیا را به سمت قیامت تمام کرد و رستگار شد.

یک روز برادر «نادر» را که مسئول اطلاعات سپاه تهران گذاشته بودم، آمد و گفت؛ یک جوان رعنا و رشید باسواد که خیلی با انگیزه است، توی گشت با بچه‌های ثارالله می‏رفتند، خیلی همکاری خوبی داشت. مخصوصا در شناخت نیروهای چپ اطلاعات خوبی دارد. پیشنهاد می‎کنم، ایشان را«سیدکاظم»، را بگذارید مسئول چپ گروه‌های ضدانقلاب استان تهران، من هم قبول کردم.

سیدکاظم را خواستم صحبتی با هم کردیم، دیدم درست میگه، سید نیروی بسیار کیفی است. یکی از گم‌شده‌های ماست، در نیم ساعت اول فهمیدم، برادر بسیار معتقد، با حُسن خُلق خوب و آدم با آرامشی است. توی چهراه‌اش امنیت خاصی می‌دیدم که می‎تواند از این مسئولیتی که به دوش خواهد گرفت، سربلند بیرون بیاید.

سید کاظم خیلی زود مهارت خودش را نشان دارد، اطلاعات واحد جنگ را راه انداخت. بعد از فروپاشی گروهک‌ها به جبهه رفت. شهید کاظمی «السابقون»، بود. فردي دقيق،‌ منضبط، داراي احساس مسئوليت، مردمي، ‌متواضع، ‌آزاده و با اطاعت پذيري بالا بود.
بسياري از توطئه‌هاي اوايل انقلاب، پس از شكل‌گيري نظام اسلامي به وسيله شهيد كاظمي خنثي شد. اطلاعات ستاد مرکزی سپاه را که بازسازی کردم، سازماندهی جدیدی در سه قسمت؛ «چپ و راست و التقاط»، راه انداخت.

سید کاظم را در بخش چپ اطلاعات مرکزی سپاه، که عملا اطلاعات مرکزی کل کشور بود، مسئولیت دادیم. کشور که تازه روی پای خودش بعد از انقلاب ایستاده بود، اطلاعات نداشت. سپاه اطلاعات کشور را تشکیل داد.

شهید سیدکاظم کاظمی نبرد را به سمت آخرت تمام کرد

شهید سیدکاظم کاظمی در صبح گاه مشترک ارتش و سپاه 

تمام حودث مهم انقلاب مسئله منافقین، توده و کودتاه، همه این اتفاقات را سازمان اطلاعات سپاه منهدم کرد و از بین برد. بچه‌های اطلاعات چند تا اسم داشتند، نام مستعار سید کاظم شد «نذیر»، کسی که دشمن را می‎ترساند.

شهید کاظمی از برادران قدیمی و مخلص سپاه و یکی از افرادی است که در شکل‌گیری سازمان اطلاعاتی کشور نقش به سزایی داشته است. در آن زمان با این‌که حداقل فرصت برای آموزش و کادرسازی و تهیه مقررات وجود داشت، در سایه مجاهدت‌ها و تلاش شبانه‌روزی افرادی مثل این سردار گمنام و دلاور اسلام، تشکیلات اطلاعات شکل گرفت و در بحران‌های اول انقلاب، به خصوص سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ عظمت و اقتدار انقلاب و اسلام در دنیا به نمایش گذاشته شد.

هرگاه به او کاری واگذار می‌شد و می‌خواستیم از انجام آن مطمئن شویم، می‌گفتیم: این مأموریت قلب امام را شاد می‌کند و وقتی خبر آن به حضرتشان برسد، تبسم بر لبان ایشان می‌نشیند. او خنده‌ای می‌کرد و می‌گفت «همه ما فدای یک تبسم امام» و تا پای جان می‌ایستاد و آن کار را به نتیجه می‌رساند. او مانند رودی خروشان و دریایی متلاطم در تکاپو و تلاش و حرکت بود.

اشاره: شهید «حسن باقری» و شهید «سیدکاظم کاظمی» به عنوان شهدای شاخص اطلاعات کشور معرفی شدند.

منبع
تولید محتوا: پایگاه خبری هوران
پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید