کد خبر:5912
پ
۱۴۰۱-۱۲۸۲
شهيد مهدي ساوري

خلاصه‌اي از زندگي‌نامه شهيد مهدی ساوری 

« بسم رب الشهداء » خلاصه‌اي از زندگي‌نامه شهيد مهدی ساوری  گروه جهاد و شهادت هوران – شهيد در سال ۱۳۴۹ چشم پاك خود را در خانواده‌ مذهبي و متدين گشود . او در روستاي نوچمن رشد و نمو كرد و دوران ابتدايي را با زكاوت و هوشياري بسيار به پايان رسانيد و اين دوران […]

« بسم رب الشهداء »

خلاصه‌اي از زندگي‌نامه شهيد مهدی ساوری 

گروه جهاد و شهادت هوران – شهيد در سال ۱۳۴۹ چشم پاك خود را در خانواده‌ مذهبي و متدين گشود . او در روستاي نوچمن رشد و نمو كرد و دوران ابتدايي را با زكاوت و هوشياري بسيار به پايان رسانيد و اين دوران همزمان با شروع نهضت مردمي ايران بود كه اين عزيز ني همانند ديگران درفعاليتها شركت مي‌نمود او با وجود كمي سن و كوچكي جسم در زمان تشكيل بسيج بعد از پيروزي انقلاب دچار مشكلاتي شد و چون او نيز عشق حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل را داشت و با تلاش بسيار توانست بعد از گذراندن دوره‌هاي نظامي در پادگان گهرباران ساري به گيلانغرب اعزام گردد . بعد از رشادتها براي مرخصي به گرگان آمد و بار ديگر به جبهه‌هاي جنوب كشور رفت كه در عمليات ظفرمندانه كربلاي ۵ درمنطقه شلمچه شركت نمود و درهمين عمليات بود كه دعوت حق را لبيك گفته و بسوي معشوق خود پر وبال كشيد . اين كبوتر خونين بال خود را به اوج كمال رسانيد و همراه كاروان حسين ابن علي (ع) شد .
« روحش شاد و راهش پر رهرو باد » .

فرازي از وصيت‌نامه شهيد :
… پرودگارا ، خون ناچيزت را نثار راهت مي‌كنم اميدارم كه بپذيري . پدر و مادر عزيزم امام را هرگز تنها نگذاريد كه بي‌عشق خميني نتوان عاشق مهدي شد . شهادت است كه انسان را به تكامل مي‌رساند . ما در شهادت در راه خدا چه زيباست ، از امت حزب الله خواهش دارم كه خون شهيدان را فراموش نكنند و سنگرهاي شهيدان را خالي نگذاريد و از انقلاب و جمهوري اسلامي حمايت كامل كنيد .

خاطره شهيد :
تمامي اعضاي خانواده از اخلاق خوب شهيد صحبت مي‌كنند و بعنوان خاطره ياد مي‌آورند كه اين عزيز آنقدر مظلوم بود كه بعد از شهادت او را شهيد مظلوم لقب داده بودند . او كه سومين فرزند خانواده بود از رفتار بسيار حسنه‌اي برخوردار بود و با همه مهرباني كردند .

نام و نام خانوادگي شهيد : مهدي ساوري
نام پدر : مسلم
تاريخ تولد : ۱۳/۱۰/۱۳۴۹
محل تولد : گرگان
تاريخ شهادت : ۲۱/۱۰/۱۳۶۵
محل شهادت : پاسگاه زيد
ارگان اعزام‌كننده : بسيج
مسئوليت در جبهه : تيربارچي
سال تحصيلي : سيكل

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید