کد خبر:16128
پ
۱۴۰۳-۸۱۲۰۴-۱
چهارهزار شهید نوجوان استان گلستان

شهدای نوجوان دانش آموز بسیجی قاسمی نژاد و  قره سانلو

شهدای نوجوان دانش آموز بسیجی قاسمی نژاد و  قره سانلو اعزام؛ شب آخر كه مي‌خواست به منطقه برود تمامي دوستانش را دعوت نموده و در جمع آنها گفت: دوستان، اين آخرين ديدارمان است كه با يكديگر داريم و رو به من مي‌كند و مي‌گويد: مادر بايد شجاع باشيد. چون اين راه دشواريهاي زيادي دارد. نویسنده: […]

شهدای نوجوان دانش آموز بسیجی قاسمی نژاد و  قره سانلو

اعزام؛ شب آخر كه مي‌خواست به منطقه برود تمامي دوستانش را دعوت نموده و در جمع آنها گفت: دوستان، اين آخرين ديدارمان است كه با يكديگر داريم و رو به من مي‌كند و مي‌گويد: مادر بايد شجاع باشيد. چون اين راه دشواريهاي زيادي دارد.

نویسنده: فاطمه بنی یعغوب

گروه فرهنگی هوران – برشی کوتاه از زندگي‌ شهيد محمدعلي قاسمي نژاد: عابد شب و شيرمرد روز شهيد گرانقدر محمدعلي قاسمي در تاريخ ۱۳۴۳ درميان خانواده مذهبي پا به عرصه گيتي گذاشت و دوران طفوليت را پشت سر نهاد، او با تعاليم ديني و شناخت معارف الهي وارد محيط ابتدايي شد و تا اول نظري دروس را با موفقيت سپري نمود.

او با شروع جنگ تحميلي تاب و توان نياورد و درس را رها نموده به مدرسه عشق يعني بسيج رفته و آموزشهاي لازم نظامي طي چند مدت گذراند و سپس راهي جبهه‌هاي جنوب شد و پس از ماهها نبرد با دشمنان اسلام در عمليات پيروزمندانه رمضان در حاليكه فريضه صبحگاه را انجام مي‌داد به فيض شهادت نائل آمد.

او كه با زبانش با خدا در حال راز و نياز بود وجود مباركش را نيز تقديم محضر كبريا كرد و به طرف ملكوت اعلا بال گشود و با بدني خونين در خيل شهيدان كربلا قرار گرفت، او كه هميشه آرزو داشت بعنوان شهيد محراب ازش ياد شود به آروزي ديرينه خود رسيد و در حال نماز شربت شهادت را نوشيد و خود را جاويدان نمود.

هنگام اعزام، چند ساعت قبل از اعزام با روحيه‌اي عالي و چهره‌اي خندان براي خداحافظي به منازل تمام فاميلها و خويشان و دوستان رفت كه در حقيقت وداع نمود .

وصيت‌نامه: منافقين و كفار مي‌خواهند نور خدا را خاموش كنند و خداوند همچنان نور خود را حفظ خواهد كرد . امروز ، روز نبرد و جهاد است روزي است كه خداي مي‌خواهد بنده‌اش را آزمايش كند و چه افتخاري بالاتر از اين مي‌تواند باشد . اگر از اين آزمايش الهي سربلند و پيروز بيرون آئيم من به سوي جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حركت خواهم كرد تا لشگريان كفر را تارومار بكنيم و به آنان بقبولانيم كه با اسلام نمي‌توانند مقابله كنند و به اميد خدا پيروزي از آن مسلمين خواهد بود.

شهید محمدعلي قاسمي نژاد

مختصات بسیجی شهید محمدعلي قاسمي نژاد فرزند: عباس تاريخ تولد: ۱۳۴۳/۲/۱۰  محل تولد: گرگان  تاريخ شهادت: ۱۳۶۱/۵/۴ شهادت: شلمچه، آرپي جي زن، اول دبيرستان

شهدای دانش اموزی گلستان

برشی کوتاه از زندگي‌ بسیجی شهید محمدحسين قره‌ سانلو – باز هم پرستوي خوش خبر نويد تولد نوزادي از سلاله پاك پيامبر داد كه با آمدنش خانواده را غرق در سرور و شادماني نمود. محمد حسین در سال ۱۳۴۶ پا به جهان هستي گذاشت و در دامن مادر مؤمنه پرورش يافت و همچون جدش راه زيستن و رفتن پرافتخار را آموخت.

او كه تا دوم نظري درس خوانده بود ، بعلت مشكلات فراوان درس را رها نموده و وارد مدرسه عشق گرديد و در بسيج بود كه با انواع آموزشهاي نظامي آشنا شد . او جهت كمك به خانواده پا به پاي پدر و برادرانش كار مي‌كرد و چون فرزند ارشد خانه بود احساس مسئوليت مي‌كرد.

بعد از پيروزي انقلاب و شروع جنگ تحميلي شهيد گرامي به نوبه خود به منطقه كردستان اعزام شد و با دشمنان دين شجاعانه جنگيد و از خود رشادتها بجا گذاشت و سرانجام در مريوان به خواسته و آرزوي ديرينه خود رسيد يعني همان نوشيدن شهد شيرين شهادت بود. او با تني خونين به ديدار خدا واهل بيت رفت. در جوار كاروان جدش حسين ابن علي (ع) قرار گرفت.

اعزام؛ شب آخر كه مي‌خواست به منطقه برود تمامي دوستانش را دعوت نموده و در جمع آنها گفت: دوستان، اين آخرين ديدارمان است كه با يكديگر داريم و رو به من مي‌كند و مي‌گويد: مادر بايد شجاع باشيد. چون اين راه دشواريهاي زيادي دارد.

وصيت‌نامه شهيد؛ برادران من هميشه به جبهه برودي كه جبهه دانشگاه بسيار بزرگ و معنوي است وبايد به خودسازي بپردازيد و شما اي دوستان عزيز اگر مي‌خواهيد باري من گريه كنيد به جبهه برويد و در آنجا بر مظلوميت تمامي شهداء گريه كنيد . امام را دعا كنيد و ازو را هرگز تنهانگذاريد و در همه حال از او طرفداري كنيد.

شهید محمدحسين قره‌ سانلو

مختصات بسیجی شهید محمدحسين قره‌سانلو فرزند: علي اكبر تاريخ تولد: ۱۳۴۶/۱۱/۲۶ محل تولد: گرگان  تاريخ شهادت: ۱۳۶۲/۷/۳۰ شهادت: مریوان، تخریبچی، دوم راهنمايي

ادامه دارد…

منبع
تولید محتوا: پایگاه خبری هوران
پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید