کد خبر:18636
پ
شهید نضال جمعه الجعفری – هوران
فرمانده میدانی شهید نضال جمعه الجعفری 

پیوسته در جهاد و آمادگی با فرمانده میدانی شهید نضال جمعه الجعفری 

گردان‌های شهید عزالدین قسام – فلسطین پیوسته در جهاد و آمادگی با فرمانده میدانی شهید نضال جمعه الجعفری  نویسنده: غلامعلی نسائی شهید قسامی نضال جمعه الجعفری فرمانده میدانی مرزبانی از رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین قسام – فلسطین در پشت مرزهای سرزمین مادری خود همراه برادرانش در برابر خطر صهیونیست‌های و دژخیمانش محافظت میکردند. محور مقاومت […]

گردان‌های شهید عزالدین قسام – فلسطین

پیوسته در جهاد و آمادگی با فرمانده میدانی شهید نضال جمعه الجعفری 

نویسنده: غلامعلی نسائی

شهید قسامی نضال جمعه الجعفری فرمانده میدانی مرزبانی از رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین قسام – فلسطین در پشت مرزهای سرزمین مادری خود همراه برادرانش در برابر خطر صهیونیست‌های و دژخیمانش محافظت میکردند.

محور مقاومت هوران – شهید نضال الجعفری در نوار غزه بدنیا آمد و از کودکی پله‌های راه مسجد الفاروق را در اردوگاه آوارگان الشبوره در رفح در جنوب نوار غزه طی کرد، هر کس از مسجد استفاده کند، بر علم و اخلاق و تربیتش می‌افزاید و ثمره آن به خانواده و خویشاوندان و همسایگانش می رسد. مراقبت و مجاهدت در راه خدا برای فرزند صالح پدر و مادر، با گسترش پیوندهای خویشاوندی در این مسیر انسان را در مسیر الهی و جهادی سوق میدهد.

شهید نضال جمعه الجعفری 

شهید نضال تحصیلات ابتدایی و مقدماتی خود را در مدارس آژانس در اردوگاه آوارگان شبوره در رفح گذراند و دیپلم دبیرستان خود را از مدارس دولتی به پایان رساند و از دوره لیسانس زیست شناسی از دانشگاه الاقصی فارغ التحصیل شد. دوره نظامی را در صفوف گردان‌های قسام گذراند و به جنبش مقاومت اسلامی، حماس و اخوان المسلمین پیوست. اطرافیانش هیچ گاه احساس نمی‌کردند که او خسته شده است از وظيفه و از تمرين، همه جا او را در حال خنده مي‌بيني.

سپس شهید قسام نضال الجعفری در اوایل سال ۱۳۸۶ با وجود سن کم اصرار داشت که به صفوف گردان‌های رزمی قسام بپیوندد و به آنچه می خواست رسید. پس از پیوستن نیدال به سپاه قسام، دوره‌های نظامی بسیاری را در تخصص پیاده نظام گذراند که همه آن‌ها را ممتاز به پایان رساند. به دلیل صلاحیت میدانی و عزم بالای نیدال، وی سه سال پس از جذب به عنوان رهبر گروه قسام انتخاب شد و با تشکیل نیروی حمات الثغور به عنوان رهبر جناح در آن انتخاب شد.

شهید نضال جمعه الجعفری 

نیدال با نیروهای زیر دستش تفاوتی نداشت و نیدال مانند دیگر مجاهدان قسام در حفر تونل قسام با برادرانش کار می کرد و یکی از مربیان ممتاز گردانش بود و همه برادرانش او را دوست داشتند و همه به خاطر فروتنی اش آرزو داشتند با او کار کنند. شجاعت ، اخلاق بالا و جدیت در همه عرصه.

در یک قرار و در روز شهادت نضال، از صبح در نیروی مرزبانی مشغول به کار بود و بعد از ظهر به سمت میادین آموزشی گردان های القسام حرکت کرد. برای آماده سازی و تربیت مجاهدان، چون خانواده اش بر او حق داشتند، در غروب آفتاب با خانواده همسر و پسرش دیداری کوتاه داشت و زودی از خانه اش بسوی گردان بازگشت،
شبانه پس از هشدار برادرانش در نیروی مرزی در سپر امن مرزهای شرقی، شمالی و جنوبی نوار غزه از که در اشغال و تجاوز ارتش رژیم نازی صهیونیستی بود، در هنگام بازگشت مورد اصابت  موشک قرار گرفت و خداوند خود را به عنوان شهید ملاقات کرد و از دنیای ما خارج شد و نه تغییر کرد و نه بی‌تحرک، بلکه او خودش را برای خدا نذر کرد رفت بسمت آسمان لایتناهی و در جوار حق سکنی گزید.

پایان پیام/هوران

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید