کد خبر:11914
پ
۱۴۰۲-۷۴۸۹
حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

وزیر کشور: سکوت مدعیان حقوق بشر پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)/ ۴ مظنون مرتبط با حادثه تروریستی دستگیر شده‌اند

در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ؛ وزیر کشور: سکوت مدعیان حقوق بشر پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)/ ۴ مظنون مرتبط با حادثه تروریستی دستگیر شده‌اند این یک حادثه تروریستی از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت‌های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم […]

در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ؛

وزیر کشور: سکوت مدعیان حقوق بشر پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)/ ۴ مظنون مرتبط با حادثه تروریستی دستگیر شده‌اند

این یک حادثه تروریستی از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت‌های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم می‌توانند امنیت و ثبات ما را به خطر بیاندازند اشتباه می‌کنند چرا که ملت ما استوار است.

گروه سیاسی هوران: احمد وحیدی، صبح دوشنبه وارد شیراز شد و در جریان این سفر در جمع خبرنگاران افزود: حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) سال گذشته نیز روی داد و جمعی از هم وطنان در این حادثه به شهادت رسیدند این در حالی است تمام مدعیان حقوق بشر پس از این حادثه تروریستی سکوت کردند.

به گزارش هوران، وی افزود: منتظر هستم تا واکنش دولت‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند را پس از این حادثه ببینیم البته قابل پیش بینی است که همانند مرتبه قبل مُهر سکوت به این اقدام تروریستی بزنند و عکس العملی نشان ندهند.

وحیدی تاکید کرد: در این سفر ابعاد حادثه تروریستی حرم مطهر را بررسی شده و از برخی از مصدومان این حادثه نیز بازدید به عمل می‌آید.

وزیر کشور گفت: این یک حادثه تروریستی از طرف دشمنان قسم خورده ما است و اینکه دشمنان ما تصور کنند با این حرکت‌های بزدلانه و آتش گشودن بر روی مردم می‌توانند امنیت و ثبات ما را به خطر بیاندازند اشتباه می‌کنند چرا که ملت ما استوار است.

وزیر کشور عکس العمل نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان در دستگیری عامل تروریستی این حادثه را خوب ارزیابی کرد.

همچنین رییس کل دادگستری استان فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شب گذشته به حرم شاهچراغ گفت: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی شب گذشته به حرم شاهچراغ اظهار کرد: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.

رییس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: متاسفانه حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته وخیم اعلام شده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: در این اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد.

وی تصریح کرد: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: اینها نمی توانند ببیند که یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و بعد از اینکه دو نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می گیریم.

وی تاکیدکرد: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می شود و انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند. رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/هوران

پایگاه خبری هوران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید