نبرد پیشرو، نبردی کربلایی در برابر پروژه اسرائیلی ـ آمریکایی است
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان، تأکید کرد: «ما بین انتخاب با حسین (ع) یا یزید بودن قرار داریم و انتخاب ما این است که با حسین زمان خود باشیم، که در فداکاریها و مواضع امام خمینی (ره) و پیرو او امام خامنهای نمایان است. ما با حسین زمان خود، با مقاومت و با فلسطین و در مقابل یزید زمان خود، که آمریکا و “اسرائیل” نماینده آن هستند، هستیم و همیشه برای تثبیت حق، صرف نظر از فداکاریها، خواهیم ایستاد.»
پایگاه خبری هوران – شیخ قاسم در سخنرانی خود در مراسم سالانه «راهپیمایی عزاداری» که به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در بعلبک برگزار شد، خاطرنشان کرد: «مقاومت محصول مکتب کربلا است. این حیات امت در مسیر امام حسین است. این پرچمی است که به دست صاحب عصر و زمان سپرده خواهد شد.» او تأکید کرد که این «افتخار، غرور، میهنپرستی و حاکمیت است. این همان کسی است که شهادت میدهد و نیازی به گواهی رسمی، نه از سوی متکبران و نه از سوی هیچ کس دیگری ندارد.»
او گفت: «مقاومت موهبتی است که موفقیتهایش را در طول زمان به ارمغان میآورد. مقاومت در سال ۲۰۰۰ سرزمینهای جنوب و در سال ۲۰۱۷ سرزمینهای شرق را در نبرد حومه با حمایت ارتش لبنان آزاد کرد. مقاومت گزینه لبنان مستقل و دارای حاکمیت را آزاد کرد. ما نمیتوانیم بدون صحبت از مقاومت، درباره حاکمیت صحبت کنیم. این مقاومت، قدرت لبنان را در مواجهه با چالشها شکل داد و این دستاوردها قابل احترام هستند.» او افزود: «باید از کسانی که مقاومت نکردند بپرسیم: شما در رابطه با تجاوز، اشغال و حاکمیت کجا هستید؟ در مورد مقاومت، این یک نور درخشان و خورشیدی است که بر همه میدرخشد.»
شیخ قاسم ادامه داد: «پذیرش توافق آتشبس از سوی دولت و مقاومت به آن کمک کرد تا به مفاد آن پایبند باشد. پس از هشت ماه صبر، ما به عنوان رزمندگان مقاومت و یک محیط مقاومت، هدف قرار گرفتیم زیرا معتقد بودیم که این مرحله نیاز به صبر دارد.» وی خاطرنشان کرد: «نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مشاوره نشان میدهد که لبنانیها باور ندارند که ارتش به تنهایی قادر به محافظت از لبنان است و دیپلماسی به تنهایی کافی نیست. نظر قاطع لبنانیها با مقاومت و ادامه آن است.» وی تأکید کرد: «تصمیم دولت، مقاومت و مردم مقاومت را در طول تجاوز از سلاحهای دفاعی محروم میکند، که به معنای تسهیل کشتن رزمندگان مقاومت و اخراج و بیرون راندن آنها و خانوادههایشان از خانههایشان است. دولت میتوانست حملات را متوقف کند و با جلوگیری از حضور دشمن در سرزمین خود، محدودیت سلاحها را آغاز کند. با این کار، در خدمت پروژه «اسرائیل» است. آیا دولت از ستایش نتانیاهو برای تصمیم خود خوشحال است؟»
حضرت آیتالله خامنهای افزودند: «ما بارها گفتهایم که تجاوز را متوقف کنید و «اسرائیل» را از لبنان بیرون کنید و ما در طول بحث استراتژی دفاعی و امنیت ملی، تمام امکانات را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تصمیم گناهآلود، پذیرش تسهیل کشتار شرکای خود در میهن توسط دولت است تا بتوانند از زندگیای که به آنها وعده داده شده است، لذت ببرند. شما در تلاش برای محافظت از لبنان نیستید، بلکه در تلاش برای محافظت از جان خود به قیمت جان شرکای خود در میهن هستید. آیا اگر گروهی به گروه دیگر حمله کند، آیا میهن میتواند پایدار باشد؟» ایشان خطاب به تصمیمگیرندگان گفتند: «اگر احساس ناتوانی میکنید، بگذارید دشمن با ما مقابله کند. همانطور که جنگهای مکرر «اسرائیل» شکست خورد، این بار نیز شکست خواهید خورد.»
شیخ قاسم تأکید کرد که وظیفه دولت ساختن کشور است، نه تسلیم آن به دشمن «اسرائیلی» و آمریکایی. وی افزود: «ای مردمی که حاکمیت و انحصار سلاح را در دست دارید، آیا رئیس ستاد ارتش «اسرائیل» در سرزمین ما را ندیدهاید که به سربازانش به خاطر این اشغال تبریک میگوید و به آنها وعدههای بیشتری میدهد؟ و آیا سخنان نتانیاهو درباره «اسرائیل بزرگ» و «حمایت برخی از کشورهای عربی از «اسرائیل» در ضربه زدن به مقاومت و رزمندگان مقاومت را نشنیدهاید؟»
او تأکید کرد که «دولت تصمیم بسیار خطرناکی گرفته است که منشور ملی را نقض میکند، امنیت ملی را از بین میبرد و با این تصمیم، مشروعیت دولت را سلب میکند، در حالی که توافق طائف و بیانیه وزارتی این حق را به شما نمیدهد. مشروعیت مقاومت از خون و آزادی گرفته شده است و به آن از جانب شما نیازی ندارد.» او افزود: «ارتش را به این مسیر نکشانید و سابقه ملی ارتش پاک است.»
شیخ قاسم موضع نهایی خود را در مورد مسئله سلاح اعلام کرد و تأکید کرد که مقاومت «تا زمانی که تجاوز و اشغالگری ادامه دارد، سلاحهای خود را تسلیم نخواهد کرد. ما در صورت لزوم، برای مقابله با این پروژه آمریکایی-اسرائیلی، به هر قیمتی، نبرد کربلا را خواهیم داشت. ما مطمئن هستیم که در این نبرد پیروز خواهیم شد و تحقیر از دسترس ما خارج است.»
او اشاره کرد که «حزبالله و جنبش امل توافق کردند که گزینه حضور در خیابانها و تظاهرات را به تعویق بیندازند تا زمینه بحث و اصلاحات فراهم شود.» او تأکید کرد که «دولت مسئولیت کامل هرگونه درگیری، انفجار داخلی یا ویرانی احتمالی در لبنان را بر عهده دارد. بنابراین، وظیفه خود را در تضمین ثبات و حفاظت از لبنان انجام دهید و بگذارید در ساخت کشور با هم باشیم. کشور را نمیتوان با یک جزء بدون جزء دیگر ساخت. اینجا وطن ماست و ما با عزت در کنار هم زندگی میکنیم و با هم میسازیم. اگر شما در طرف مقابل بایستید و با ما مقابله کنید، لبنان دیگر زنده نخواهد بود.»
او افزود: «یا ما با هم زندگی میکنیم یا جهان در صلح خواهد بود و شما مسئولیت آن را بر عهده دارید.»
وی در مورد پیروزی الهی خاطرنشان کرد: «در ۱۴ آگوست ۲۰۰۶، ما پیروزی ژوئیه را جشن گرفتیم، جایی که مقاومت به مدت ۳۳ روز در یک جنگ عظیم و تهاجمی جنگید. نتیجه این شد که ما از طریق نبرد وعده صادق به پیروزی بزرگی دست یافتیم. پیروزی ژوئیه از برکات حمایت الهی، محمدی و علوی بود، زیرا خداوند با وجود تعداد کم ما و تعداد زیاد دشمنان، ما را یاری کرد.»
او معتقد بود که «پیروزی ژوئیه، پیروزی اراده و مقاومت و شکستی برای «اسرائیل» بود، زیرا مانع از اشغال و استقرار آن در لبنان شد. این پیروزی برای سهگانه مردم، ارتش و مقاومت است.» این پیروزیای است که دشمن را به مدت ۱۷ سال باز داشت و مانع از آن شد که از ترس حضور و قدرت مقاومت، تجاوزی را آغاز کند. در این مدت، این پیروزی بازسازی تمام لبنان را تسهیل کرد. او افزود: «ما باید از جمهوری اسلامی ایران که از هر نظر از ما حمایت کرد و شهدایی مانند حاج قاسم را در کنار ما تقدیم کرد، صرفاً به خاطر حمایت واقعیشان، تشکر کنیم. ایران هنوز در کنار ماست و همچنان در کنار ما خواهد ماند، زیرا پرچم مقاومت همچنان برافراشته خواهد ماند.»
شیخ قاسم تأکید کرد که «همه باید بدانند که فلسطین همچنان قطبنما خواهد ماند و تمام تجاوزاتی که دشمن اسرائیلی با حمایت آمریکا انجام میدهد، ملت فلسطین را از ادامه مقاومت خود باز نخواهد داشت و آنها پیروز خواهند شد زیرا صاحب زمین و خون هستند».
حضرت آیتالله خامنهای شهادت شهدای ارتش لبنان در زبقین را تسلیت گفتند. آنها شهدای راه انسانیت و عدالت، شهدای مقاومت، ارتش و ملت بودند.
شیخ قاسم همچنین خاطرنشان کرد: «امام حسین زمینه را برای ظهور امام مهدی فراهم کرد، که پس از پاک شدن مؤمنان، گروه مؤمنان پاک تا ظهور رهایی با او همراه خواهند شد.» او تأکید کرد که «شهادت امام حسین تنها به شهادت محدود نمیشود، بلکه امام شهادت را از فردی به احیای جامعه تبدیل کرد. شهادت او نه تنها برای او یا یارانش حیاتی است، بلکه حیاتی برای امت است که از آن برای آینده خود الهام میگیرد.»
وی افزود: «ما جامعه، آینده، فرزندان و زندگی خود را بر پایه تربیت حسینی کربلایی زینی که سرشار از عشق به خداوند متعال است، بنا میکنیم.»